Zone Alarm Configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mafkeez

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2004
Groot probleem met Zonealarm...
ik heb hier een netwerk (2 computers) liggen, internet komt binnen op mn vaders computer en mijn computer moet internet hebben via de optie 'internet delen'.
het internet deed het tot vanavond goed op mijn computer (ik zelf beveiligd door ZoneAlarm en mijn vader door ZoneAlarm PRO), maar mijn vader wilde geen PRO er meer op en wilde dus de gratis versie.
Ik heb vanavond dus de pro er bij hem afgegooit, en de normale gedownload en geinstalleerd,
MAAR MIJN INTERNET DEED HET NIET MEER OMDAT IK MIJ ACHTER EEN FIREWALL BEVOND!
Dus ik naar het configuratiescherm van zonealarm op mn vaders computer toegegaan, naar het tabblad 'firewall' en dan naar 'zone'. ---->

Add --> IP address

hier heb ik het ip-adres van MIJN computer ingevoerd, en dit ingesteld als 'trusted zone'.
Vervolgens op 'apply' gedrukt om het geldig te maken.

Maar toen ik weer bij mijn computer kwam deed het internet het weer niet!

ik heb gecheckt of het aan zonealarm lag, en dat lag het want toen ik het bij mn pa uitschakelde had mijn pctje wel gewoon internet...

Kan iemand me helpen?

Ik ben geen netwerkdeskundige, maar je hebt aan een firewall op de pc waar internet binnen komt genoeg.

Anders moet je gewoon je firewall op medium zetten.. Dan laat ZA hem wel door!

Succes :thumb:
Timothy

Het probleem is dat 'ie het dan ook niet doet.. Ik heb het ip adres van mijn computer in de 'trusted zone' gezet en de beveiliging inderdaad op medium, maar nee hoor! Geen internet op mijn computertje...

Mafkeez,

Ga eens naar Firewall en klik op advanced.
Kijk of de optie 'This computer is an ICS/NAT Gateway'
is aangevinkt.

Ps. Dit dus op de PC waar het internet binnenkomt !!!

Remy

hmm... Ik zal het zeker eens gaan bekijken als ik thuis ben straks!
Ik bericht hier wel ff wat het gaat worden...

In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan