Zone Alarm en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik gebruik Zone Alarm als firewall voor mijn computers en netwerk. Ik kan alleen bestanden delen in het netwerk als ik mijn firewall op low zet / uitschakel. Hoe kan ik gebruik maken van mijn netwerk en toch de firewall op veilig / protection laten staan ??

Je moet dan je netwerk bij thrusted zone zetten.

Geplaatst door T._de_vries
En je moet zorgen dat je netwerk een vast IP-adres heeft.
Niet helemaal. Werkt ook prima met dhcp. Moet je alleen de range aangeven. Maar wellicht bedoelde je dat ook.;)

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is me niet helemaal duidelijk. Ik heb de 2 IP adressen van de 2 netwerkcomputers ingevuld bij de trusted zone. Ik heb ook een IP adres van de standaard gateway. Ik neem aan dat die niet in de trusted zone moet ?????

Gr. Tryer

Heb het idee dat jouw netwerk in de internetzone staat ipv de trusted zone. Alleen jjouw internetverbinding moet in de internetzone. De trusted zone kun je gewoon op de standaardwaarde "med(ium)" laten staan. Alleen in de "high" stand is het onmogelijk bestanden te delen.
Weet je zeker dat je de goede ip nummers in de trusted zone hebt staan? En , o ja, die gateway hoef je volgens mij nix mee te doen.

Nou begrijp ik het helemaal niet. Ik zal precies zeggen hoe het nu in de zones staat: mijn netwerkkaartnaam IPadres/adres subnetmasker/naam netwerkkaart staat in de zone internet.
Daaronder heb ik de namen en de IP adressen van de 2 netwerkcomputers in de Trusted zone eronder staan. De 2 firewallschuifjes internet security en trusted zone security staan op medium. Zo goed ???????????????/

Zo staat het bij mij ook alleen heb ik internetzone op high staan. (Stealth mode)
Welke ip adressen gebruik je voor je lokale netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan