Zone Alarm free of Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Gebruikt de gratis versie van Zone Alarm omdat daar minder functies in zitten misschien minder systeembronnen dan de Pro versie? Ik heb Zone Alarm Pro met Webfiltering, die 15% van mijn systeembronnen inpikt en dat vind ik wel errug veel. En als ik terug wil naar de gratis versie, moet ik dan Pro eerst eraf halen of kan die eroverheen? Witchy.

Waarom zet je niet gewoon een aantal functies in ZA uit?

Pro moet je echt helemaal verwijderen, ook in je register anders gaat het fout.
Ik spreek uit ervaring. had namelijk hetzelfde.

Wat voor functies kan ik dan uitzetten? Ik heb de hele webfiltering al uitgezet, maar nu krijg ik ook nog een sik van die privacy advisor, er blijkt voortdurend dat een pagina niet goed laadt omdat de private header uit staat of de pop up, of de cookies of weet ik veel. Met ZA free had ik nooit problemen. Deze ZA Pro kan gewoon teveel volgens mij en ik heb moeite om al die functies goed in te voeren.

Ik heb helemaal nooit last van ZA Pro (en ben blij dat dat stomme pop-up schermpje van ZA Free niet meer verschijnt bij het opstarten), maar goed: als je Pro wilt verwijderen en Free weer wilt gaan gebruiken, wat let je? Zorg alleen wel dat je Pro dan eerst zo volledig mogelijk verwijdert, bijv. m.b.v. een progje als jv16 Powertools.

Alvorens een nieuwe versie van ZoneAlarm te installeren is het noodzakelijk de vorige versie zorgvuldig te uninstallen: lees dit. Uninstall ZA Hier kan je de nieuwste (gratis) ZoneAlarm downloaden. En volgens mij is met de gratis versie niks mis. En die popupjes kan je uitzetten (don't show alert of zoiets)

Geplaatst door gezina
En die popupjes kan je uitzetten (don't show alert of zoiets)

Dat scherm bij het opstarten van de pc bedoelde ik. Er stond altijd zoiets van "ZoneAlarm has loaded and your system is now protected", als ik het me goed herinner, met daaronder natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend nog de mededeling dat je geavanceerdere versies van ZA kunt kopen. Voor niets gaat de zon op. Ik ben enorm blij dat de ZA Pro die ik nu heb gewoon opstart zonder dat gezeur.

Oh, bedoel je dat! :) Ja, dat is wel irri, ach ook dat went wel op den duur, maar qua bevallen van ZA of de Pro-versie, je kan in de laatste wat meer idd instellen en zo, maar als je alleen een simpele firewall wilt hebben zonder veel in te stellen dan is de gratis versie best een optie, maar ja, het is en blijft een keuze.

Geplaatst door gezina
maar als je alleen een simpele firewall wilt hebben zonder veel in te stellen dan is de gratis versie best een optie

Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in.

Het ging mij om het in beslag nemen van systeembronnen. Ik heb sinds kort ADSL (een wonder hier op het platteland) maar er is geen sprake van dat ik een hele dag ingelogd kan blijven. Ik moet om de paar uur opnieuw mijn computer opstarten omdat mijn systeembronnen op 7 staan (zoals nu weer) en ik heb gezien dat ZA 15% hiervan in beslag neemt. Dat is erg veel en daarom vroeg ik me af of de gratis versie soms minder systeembronnen gebruikt. Weet iemand dat misschien?

Dat ga ik nu direct doen. Je hoort nog van me hoe dat gaat. Dank je wel voor de tip!

Hoi Sigma. Ik heb Rambooster geïnstalleerd maar ik twijfel of dat wel de oplossing is. Dit progje maakt geheugen vrij maar kan niets doen aan het inbeslagnemen van systeembronnen. Maar hoe komt het dat je PC steeds minder systeembronnen vrij heeft als je op het net surft? Die worden niet teruggegeven door allerlei dingen, toch?

Ik laat regelmatig onderzoeken op spyware door Adaware en door Spybots. Dus ik hoop - neem aan - dat dat niet het probleem is. Ik heb inmiddels ZA Pro eraf gegooid en de gratis versie van ZA geïnstalleerd. Deze gebruikt 10% van mijn systeembronnen, dus dat scheelt een flink stuk. Dan houd ik het maar bij deze simpele versie. Dank voor alle antwoorden, Witchy.

Geplaatst door buffy
Dat scherm bij het opstarten van de pc bedoelde ik. Er stond altijd zoiets van "ZoneAlarm has loaded and your system is now protected",
In win98 of winME kun je dit als volgt uitzetten:
ga naar C/windows/all users/startmenu/programmas/opstarten
klik nu rechts op zonealarm, dan op eigenschappen en zet achter zonealarm.exe" /loadquiet
dus spatie slash loadquiet
Dan zal bij opnieuw starten dat splashscreen verdwijnen.

Waarschijnlijk werkt dit ook wel bij bij XP, want de gratis Zonealarm is vooralsnog beter dan hun ingebouwde firewall (volgens mij)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan