ZONE ALARM - hoe krijg ik de poorten STEALTH???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Vandaag Norton eraf gegooid (werd me te duur) en AVG en Zonealarm erop gezet. Ik heb bij GRC het volgende resultaat gekregen:

GRC Port Authority Report created on UTC: 2005-07-29 at 16:23:39

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
1046 Ports Closed
10 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

NO PORTS were found to be OPEN.

Ports found to be STEALTH were: 25, 53, 80, 135, 136, 137, 138,
139, 515, 631

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

Hoe krijg ik het STEALTH??? Bij Zone-Alarm staat INTERNET ZONE SECURITY op HIGH (STEALTH) en TRUSTED ZONE SECURITY op HIGH.

Ik gebruik Windows XP SP2 zonder Windows Firewall en zit achter een SWEEX BROADBAND ROUTER. Ik zit bij Multikabel. Wordt dan wel mijn PC gescand of een ander IP-adres? Het was een raar IP-adres volgens mij op de site van GRC.

Nog iets: ik heb ZONE - ALARM uitgezet en nog eens getest: ZELFDE resultaat!!!!!!

Wat nu????

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat ShieldsUp je router ziet en niet je computer? Ik zit ook achter een router (SMC Barricade) en mijn poorten zijn pas stealth als ik de firewall in de router activeer. Dit ondanks het feit dat ik ook ZoneAlarm actief heb, maar eigenlijk uitsluitend voor uitgaande connecties.

Geplaatst door Arthur de Smet
Is het niet zo dat ShieldsUp je router ziet en niet je computer? Ik zit ook achter een router (SMC Barricade) en mijn poorten zijn pas stealth als ik de firewall in de router activeer. Dit ondanks het feit dat ik ook ZoneAlarm actief heb, maar eigenlijk uitsluitend voor uitgaande connecties.
Dat zou best eens kunnen inderdaad.
Bij mij het zelfde resultaat.

klop het eigenlijk dat als je een router heb je geen firewall meer hoeft te hebben ?

Er wordt meestal geadviseerd om er wel een te gebruiken voor het uitgaande verkeer. Dat wordt niet door de Windows firewall tegengehouden. Overigens hebben niet alle routers geloof ik een ingebouwde firewall. Maar zoals je in het berichtje van Pablo kunt lezen, zijn weliswaar niet alle poorten stealth, maar wel allemaal gesloten. Dit betekent volgens mij dat er niks naar de computer gaat en dat de firewall dus ook niets tegen hoeft te houden.

Geplaatst door Arthur de Smet
Er wordt meestal geadviseerd om er wel een te gebruiken voor het uitgaande verkeer. Dat wordt niet door de Windows firewall tegengehouden. Overigens hebben niet alle routers geloof ik een ingebouwde firewall. Maar zoals je in het berichtje van Pablo kunt lezen, zijn weliswaar niet alle poorten stealth, maar wel allemaal gesloten. Dit betekent volgens mij dat er niks naar de computer gaat en dat de firewall dus ook niets tegen hoeft te houden.

idd volgens mij hebben de meeste routers een ingebouwde firewall
en dan heb je tegenwoordig ook nog sp2 maar wat is een goeie firewall ?

ZoneAlarm, Sygate, Kerio zijn veelgebruikte gratis firewalls, die door de meeste gebruikers goed beoordeeld worden. Maar er zijn er ongetwijfeld nog meer.

klop het eigenlijk dat als je een router heb je geen firewall meer hoeft te hebben ?
Zou ik toch maar niet doen. Als je ziet wat Norton bij mij nog oppikt.............
Overigens is er (in ieder geval was dat bij Draytek) een mogelijkheid iets aan die pings te doen. Toch eens bij je router je instellingen nakijken.

Alles is hier stealth zonder iets van de router-firewall in te stellen.

Toch eens bij je router je instellingen nakijken.

Wat moet ik dan doen?

Loop ik met de huidige instellingen (alles gesloten) geen gevaar?

Bedankt!

Hoi,

Na wat gezoek in de router is het me gelukt:

"
GRC Port Authority Report created on UTC: 2005-07-30 at 05:56:45

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
0 Ports Closed
1056 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- NO Ping reply (ICMP Echo) was received.

Ik dacht dat ZONE-ALERM dat zou doen. Nee dus!!! Wat is nu precies het nut van Zone-Alarm???

Bedankt!

Geplaatst door Pablo
Ik dacht dat ZONE-ALERM dat zou doen. Nee dus!!! Wat is nu precies het nut van Zone-Alarm???
Heeft zeker nut, tenzij je bepaalde applicaties serverrechten geeft, dan loop je kans dat sommige poorten de status 'closed' krijgen en soms zelfs 'open'.

Laatst bewerkt:
ZoneAlarm is best goed hoor. Ik gebruik het vaak als ik geen zin heb om Norton weer te installeren. Geeft ook altijd stealth poorten. Het zal, in jouw geval, een combinatie van instellingen zijn geweest.
In ieder geval ben je nu stealth! Prettig gevoel zeker ;)

Pablo,

Wat heb je eigenlijk gedaan om je poorten stealth te krijgen? De router-firewall ingeschakeld? Dat ZoneAlarm je poorten niet stealth maakte, komt volgens mij doordat je poorten al door de router gesloten waren. De router blokkeert dus al de poortscans van ShieldsUp en die scans bereiken je computer helemaal niet.
Wat dat betreft maakt het weinig uit of je poorten gesloten of stealth zijn. Stealth is wel beter, omdat je computer dan helemaal niet zichtbaar is, en scanners dus sowieso niet kunnen weten dat jouw computer bestaat.
Bij mij, met de firewall van de router ingeschakeld, heeft ZoneAlarm nog nooit iets aan inkomend verkeer hoeven te blokkeren. ZoneAlarm is er alleen voor het controleren van programma's of Windows-onderdelen op de pc die contact zoeken met de buitenwereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan