Zone Alarm werkt te goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Goedenmiddag,

Ik heb een vraagje, ik heb XP home versie op m'n pc staan maar als ik Zonealarm (vanwege poort 135 en het blastervirus) installeer gooit de firewall werkelijk alles potdicht. Ik kan wel inloggen (56k) en ben ook ingelogd maar ik kan het internet niet op.
Nochthans heb ik de configuratie van ZA precies hetzelfde staan als mijn buurman, en die komt wel op het internet. Nu heeft deze buurman XP Pro erop staan, maakt dit iets uit en hoe moet ik ZA installeren zodat ik wel op internet kom?

Alvast bedankt,

Lijkt erop alsof je zelf handmatig je internet verbinding heb dichtgegooid.
Sommige progjes MOETEN wel met internet kunnen communiceren anders werkt het gewoon niet.

In ieder geval moet svhost (correct me if i'm wrong) wel met internet contact maken.
Kijk eens bij program control/ programs of je die niet toevallig hebt geblokkeerd?

[edit]
Welkom op Helpmij Quo:)
[/edit]

Waarschijnlijk geef je bepaalde programma's die het internet op moeten daar geen toestemming voor. Kijk eens bij de buurman via Program Control -> tabblad Programs wat hij toestemming heeft gegeven.

Even voor de zekerheid, zonder firewall doet je internet het wel he?
misschien domme vraag, maar anders kunnen we een andere kant opzoeken.

Stigter,

Zonder ZA heb ik ingelogd en dan ging wel, ik ben echter maar heel even on-line geweest om niet besmet te worden door dat blaster-virus

heb je al gedaan wat buffy en ik voorstelde?
Dus bij program control tabblad programs gekeken of je daar wat progjes heb verboden internet verbinding te maken?

In ieder geval doet je internet verbinding het wel. Heb je wellicht de firewall van xp ook aanstaan? zoja zal je die ook uit moeten zetten.

Ehh, ik heb liggen zoeken naar Program Control maar waar vind ik die?

Met de firewall van XP heb ik ook al geëxperimenteerd maar zonder succes.

sorry kan geen screenshot maken op dit moment.
maar kijk anders eens naar deze pagina
zone alarm

oude zone alarm
za.jpg

Bij de nieuwe versie zit het menuutje aan de linkerkant

en zorg dat de firewall van xp uit staat.. dat kan in ieder geval conflicten met zonealarm veroorzaken!

Ik heb ZoneAlarm Pro maar neem aan dat het bij de gratis versie ook zo is: als je ZoneAlarm opent (rechtermuisknop op icoontje in systray, dan "Restore ZoneAlarm Control Centre") zie je links een aantal tabbladen: Overview, Firewall, etc. Daar staat Program Control ook tussen. Klik erop en kies vervolgens bij de tabbladen bovenaan voor Programs. Nogmaals: ik ga even uit van de Pro-versie, maar kan mij niet voorstellen dat dit in de gratis ZA anders is.

Is een beetje moeilijk communiceren zo want ik zit bij iemand anders op de pc en moet steeds off line gaan om te bellen naar mijn broertje om hem de gegevens door te geven. Maar kunnen jullie me vertellen hoe de progs die daar moeten staan ingesteld moeten worden?

Svchost.exe moet access en ook serverrechten hebben. Verder moet je access toestaan aan spoolsv.exe, dacht ik, en je browser (waarschijnlijk Internet Explorer) en e-mailprogramma. Daarnaast zullen nog meer programma's toestemming moeten hebben, bijv. Messenger als je die wilt gebruiken en je antivirusprogramma, maar dat merk je vanzelf. Let op: er zijn maar heel weinig programma's die als server hoeven te dienen, vaak is alleen access nodig.

PS: je hebt toch niet per ongeluk in ZoneAlarm het Internet lock geactiveerd?

PPS: je schrijft dat je met de XP firewall hebt geëxperimenteerd. Weet je zeker dat die nu uit staat?

Buffie,

Als je dat slot bedoelt bovenin dat staat open, en met experimenteren bedoel ik aan en uit zetten van firewall, hij staat uit.

verplaatst van overige software. :)

Ik heb Zone Alarm geuninstalled en er weer opgezet, nu met instellingen volgens jullie en hij draait weer goed, ik kom nu ook weer op het internet. Bedankt voor alle medewerking.

Quo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan