• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zone/gebied tussen 2 gegevensreeksen kleuren in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petesch2

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2023
Goedemiddag,

Ik heb een grafiek waarbij ik graag de zone/gebied tussen 2 gegevensreeksen in een kleur zou steken zodat die mooi zichtbaar is in de grafiek.
In mijn voorbeeld zou ik de zone tussen "streefgewicht min. en streefgewicht max. in het groen willen plaatsen.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

mvg

Bijlagen

Bedankt voor het antwoord, maar ik zie dat deze oplossing alle zones kleurt.
Ik zou graag enkel het gebied tussen de gegevensreeksen "streefgewicht min." en "streefgewicht max." kunnen kleuren.

mvg

Je kan dat doen door de min en max streefgewicht op de 2e as te zetten en dan voor gestabeld vlak grafiek voor die 2 waarden te kiezen

je stelt de aswaarden van de secundaire as gelijk in als de primaire as
daarna stel je min streef gewicht de kleuren in op geen rand en geen invullen en de max streef op de gewenste kleur.

zie bijlage voor resultaat

Bijlagen

Beste,

Bedankt voor jouw antwoord! Zo ziet het al wat meer uit zoals ik graag zou willen. Enkel zie ik dat het vlak nu loopt tot 46 terwijl het streefgewicht max. op 45 staat ingesteld.
Kan daar ook iets aan veranderen?

mvg

Argh, suf denkfoutje bij een gestapelde vlakgrafiek moet je natuurlijk niet 45(Kol F0 bovenop 41 (kol E) zetten want dan maakt hij een vlak met tot waarde 86.
Ik heb een hulpkolom gemaakt in H waarmee je de bandbreedte van 4 weergeeft in de grafiek. zodat het streeft gewicht 41-45 kg groen is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan