zone labs

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Ik heb pasgeleden ontdekt dat er iets raars met mijn computer aan de hand was .
Ik kreeg ineens een bericht op het buroblad .
Mijn computer gescand , blijkt dat ik een virus op m'n computer heb , JAVA_BYTEVERIFY.A
Blijkt een java script te zijn wat het mogelijk maakt om op m'n computer te komen ??
Veel troubles gehad om eraf te krijgen(virus scanner geeft bestand en locatie op maar lijkt niet te bestaan) , maar lijkt nu onder controle .
Nu heb ik alle internet toegang zo geconfigureerd dat het alllemaal gevraagd moet worden .
Nu vraagt svhost.exe en spoolsv.exe permissie voor toegang tot internet .
Is generic host processor en spooler sub system .
Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat het doet ?

Groeten Arne .

Spoolsv.exe zorgt ervoor dat printopdrachten opgeslagen en op het juiste moment naar de printer gestuurd worden. Svchost.exe zorgt o.a. voor koppelingen tussen dll-bestanden en het Windows-register; het start verder een aantal services op die nodig zijn om Windows goed te laten functioneren. (Voor de meeste services die worden opgestart, wordt Svchost zelf ook gestart; daardoor kun je het meerdere malen in Taakbeheer zien staan.)

Inderdaad , het is svchost .
Foutje is menselijk toch ?
Om kort te gaan , het kan geen kwaad om deze programmaatjes (applicaties?) verbinding met internet te laten maken ?
Bij svchost kwam ik erachter dat dat wel moest , toen ik dat weigerde kon ik geen verbinding meer maken met internet .

Nee, kan geen kwaad. En inderdaad, als je svchost alias generic host process for win32 services geen toestemming geeft, zul je niet kunnen internetten.

Geplaatst door buffy
Nee, kan geen kwaad. En inderdaad, als je svchost alias generic host process for win32 services geen toestemming geeft, zul je niet kunnen internetten.

Buffy,
Indien je een stand alone pc hebt en dus niet op een netwerk zit en je disabled services in msconfig die je niet nodig hebt, dan hoef je Generic Host Process for Win32 Services geen toegang te verlenen tot het indernet en dan heb je geen nadelige gevolgen daarvan.
En Server rechten heeft het pas nodig als je een webserver hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan