zonealarm blokkeert internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een probleem met zonealarm 4.0 op mijn windows 2000 machine. Als ik internet explorer aanklik, krijg ik the page cannot be found te zien. Schakel ik zonealarm uit, dan kan ik wel met internet explorer internetten, ook als ik zonealarm daarna weer inschakel.

Voor ik er sp4 op zette, had ik dit probleem niet.
Mijn netwerk id 192.168.0.0 staat in de trusted zone.

In program control staat internet explorer in access voor zowel trusted als internet op allow, en in server voor zowel trusted als internet op ask.

Iemand een idee hoe dit komt?

Misschien heb je je firewall op hight staan? Als je die nou eens op Medium zet...?!?

Die staat op medium. Maar dan zou ik na het opnieuw inschakelen van zonealarm ook niet meer kunnen internetten.

Misschien ligt de database in ZA dwars?

Je zou kunnen proberen de opgebouwde config te verwijderen en een nieuwe aan te maken mbv de regelassistent.
Als dat niet werkt, kun je nog kijken of je notgeloten kunt vinden op het ZoneAlarm forum.

mischien beter om sygate of zo te nemen? ik hoor wel vaker dat zonealarm alles blokt ook al heb je toestemming en zo gegeven .

Sterker nog ik had hem een keer netjes geuninstalled en toen kwam ik er weken later pas achter dat hij nog draaide vanuit mijn system32 folder en hield hij nog steeds sommige poorten dicht

Anders gooi ik wel een wat oudere versie erop. Moet ook kunnen volgens mij.

Kijk eens in ZA:

Program Control/Programs/Klik op Internet Explorer/Klik rechtsonder op Options.

Staat de bovenste optie "Allow access to all ports and protocols" geselecteerd?

Met de 2 andere opties kun je aangeven welke poorten en protocollen je ZA wilt laten toestaan. Maar, al heb je de bovenste optie genomen, zal ZA op je systeem evenwel waken.

Dennis.

Geplaatst door Paintje
Sterker nog ik had hem een keer netjes geuninstalled en toen kwam ik er weken later pas achter dat hij nog draaide vanuit mijn system32 folder en hield hij nog steeds sommige poorten dicht

ZA altijd zorgvuldig verwijderen anders kan het wel kloppen dat er nog steeds poorten worden geblokkeerd. *klik*

Geplaatst door hangmat
Anders gooi ik wel een wat oudere versie erop. Moet ook kunnen volgens mij.

Zou dat het probleem verhelpen denk je? Ik betwist het omdat je zelf al aangeeft dat er voor de installatie van service pack4 nog geen problemen waren.

Maar als je gaat herinstalleren,
is een herinstallatie van huidige versie ZA misschien beter ipv een oudere, de laatste versie is meer up to date en dus veiliger te noemen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina

ZA altijd zorgvuldig verwijderen anders kan het wel kloppen dat er nog steeds poorten worden geblokkeerd. *klik*

:8-0: Nooit geweten, gewoon Uninstall gedaan en dacht dat het daarmee gedaan was.

Step 4 - Removing Registry Entries

:confused: En dit noemen ze gebruiks vriendelijke software :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan