Zonealarm en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Hey,

Net zonealarm pro aangeschaft, maar krijg niet helemaal door hoe zonealarm in te stellen. Iedere keer als ik opstart herkent hij een nieuwe verbinding. (Waarschijnlijk omdat mijn IP adres iedere keer veranderd) Natuurlijk is dit dezelfde verbinding, maar Zonealarm herkent dit niet alszijnde mijn internet verbinding. Daarom moet ik iedere keer als ik outlook start opnieuw toestemming geven om internet op te mogen, en dit zo ook met alle andere programma's. Iemand hier een oplossing voor?

IE 6.0
XP pro
Chello plus

Alvast bedankt,

Bas

1 keer je vraag stellen is meer dan genoeg.

Mijn gigantische excuses, zie het nu ook, maar bij het stellen van de vraag bleef de pagina hangen, dus heb ik meerdere keren op plaats bericht gedrukt in de veronderstelling dat het niet ging,

SORRY....

Heb er zelf ook altijd een hekel aan als mensen meerdere malen dezelfde vraag stellen... :confused:

Laatst bewerkt:
En ondertussen heb je nog geen antwoord gehad m.b.t. je vraag :D
Heb je Zone Alarm zelf het netwerk uit laten zoeken?
Zit er geen mogelijkheid bij de instellingen om een variatie toe te passen?
Ik heb zelf een vast IP adres en ik benijd jouw wisselende IP maar weet je wel zeker dat het wisselt?

Laatst bewerkt:
Elisa, Zonealarm heeft idd zelf het netwerk gedetecteerd en ingesteld, maar dat doet ie dus iedere keer als ik de computer opgestart heb. Ben helaas niet zo'n netwerk wizzkid en kan bij zonealarm ook geen instelling ontdekken die dit voor mij regelt.

Dus hoop ik hier een netwerkwizzkid te vinden :D

In de gratis versie van ZA (vanmiddag nog bij iemand geinstalleerd) heb je de keus aan te vinken (krijg je een geel schermpje links onder) dat ZA moet onthouden dat dit programma/applicatie op het net mag.

Hier staat best een goede uitleg van ZoneAlarm: klik op Systeemkennis (rechtsboven), klik op Veiligheid (links) en weer rechts, klik op ZoneAlarm installeren.

Het probleem begint al voor dat vinkje Gezina.

Daarom mijn vraag: weet je zeker dat je een wisselend ip adres hebt? Kijk, ik heb zelf een netwerk, heb Zone Alarm gebruikt en het werkte prima.
Een keer het vinkje zetten en toestemming geven en je was er van af. Het kan echt heel anders zijn als je IP adres wisselt. Daar weet ik niets van af.

Wat voor een verbinding heb je?

Toen ik nog geen kabel had draaide ik ook ZoneAlarm, dus met dynamisch ip-adres, is altijd goed gegaan. :)

Dan geef ik het over aan je. Hier houdt mijn ervaring op!! :D

Sterker nog, heb heimwee naar die gouwe ouwe ZoneAlarm! Het is dat kabel veel goedkoper is (ga er binnenkort ook mee telefoneren) anders ga ik lachend terug naar het inbellen+NAV+ZA, een mooie combi. :D Nah, hopelijk komt BasvdK er alsnog uit.

Ik ga het proberen... Jullie horen het resultaat! Alvast bedankt voor jullie moeite...!

Gr. Bas

Maar is er op de kabel niet meer dan normaal nodig om te beveiligen. (Pakketjes die door buren opgevangen kunnen worden e.d.?)
Iedereen zeg dat ik met een router geen firewall nodig heb maar in dit geval ben ik zelf mijn grootste vijand.
Ik wil zien wat er de deur uit wil :cool:

Elisa, als er op jouw router een firewall zit, dan heb je geen andere firewall nodig. Het schijnt zelfs averechts te werken als je een firewall op je pc hebt en een in de router...

Ik heb niet het idee dat die router-firewall me gaat waarschuwen als er een trojan de deur uit wil.
Dat doet Norton wel.

@ Allen; het probleem is opgelost, ik heb gewoon een bepaald aantal IP adressen opgegeven, waarin mijn pc mag verbinden met het internet en dat pikt ie :)
Iedereen bedankt voor het meedenken en de oplossingen!

@ Elisa: Idd, je router firewall geeft niet aan dat een Trojan naar buiten wil, maar als het goed is heeft je virusscanner die natuurlijk al gevonden (en je router firewall hem al tegengehouden). Ik heb altijd begrepen dat 2 firewalls naast elkaar, juist niet goed is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan