ZoneAlarm en Norton AntiVirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op één of andere manier doet de automatische update functie van Norton AntiVirus 2003 het niet samen met ZoneAlarm. Ik moet ZoneAlarm echt uitschakelen, daarna de nieuwste virusdefinities downloaden en dan weer ZoneAlarm inschakelen. De automatische update functie werkt echter normaal als ZoneAlarm niet 'meedraait'. Ik heb in ZoneAlarm Norton alle toestemmingen gegeven om te mogen downloaden.
Wie heeft een idee?

Op de een of ander manier heb je toch een conflict.
Je hoort het wel meer o.a. ook met brand programma's.

Da's fijn een reactie, alleen ... ik geloof niet dat ik hier veel aan heb! Heb je misschien een oplossing? Waar zou ik moeten zoeken naar het conflict? Alvast dank maar weer!

Kijk eens in ZA en kijk bij programa control en programs .
Verwijder hier alles wat je ziet over NAV.
Start daarna je NAV op en ga naar updates binnenhalen.
Doe dit en ZA zal vragen of het programma NAV toestemming moet hebben.
Je antwoord is ja en ook laten onthouden.
Ook het programma Coomon Client is een NAVonderdeel en moet dus toestemming hebben.

Je zit al vanaf 8.46 u op een reactie te wachten en je ziet er komt toch een advies zodat je weer verder kunt.

Ik heb alle verwijzingen naar Symantec/Norton verwijderd uit ZoneAlarm. Daarna Norton weer laten updaten. ZoneAlarm vroeg twee maal om een bevestiging (common client / live update ). Die heb ik dan ook alle toestemming gegeven. Alleen Norton loopt niet door (ondanks alle toestemmingen) en kan dus niet updaten! Wat nu?

Nee hoor! Die vraag is opgelost; daar ging het om het überhaupt niet kunnen downloaden van de nieuwe antivirusdefinities. Dat kan ik inmiddels prima, alleen niét als ZoneAlarm aanstaat! Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan