Zonealarm Pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Nadat ik Outlook gestart had, vroeg zonealarm het internet op te gaan met dit programma.! Graag reacties hierop. Vond dit wel erg vreemd! Zie Bijlage:

Laatst bewerkt:
hoi,

idd erg raar, nog niet tegengekomen....
wil wel volgen of er een plausibele uitleg komt.

Volgens mij kan dit ook spyware zijn. Heb je al met Spybot gescand.

even met adaware van lavasoft scannen
lijkt op spy inderdaad.
kijk ook even waar dat 'programma' op je schijf staat
als je dat weet probeer het eens te verwijderen

Goede avond iedereen.
Sorry dat ik zo laat reageer. Heb net de middagdienst achter de rug. Spybot, Norton gedraaid, gezocht naar dit "bestand" op de schijf, en als laats HijjackThis. Maar niks te vinden.

Kan je je Hijacklog posten?

Groetjes,
Bennie

als laatste redmiddel ff regclean eroverheen?

Hoi Bennie en Franz.
Franz heb de Regcleaner ook er over heen laten gaan, maar niks kunnen vinden. Voor Bennie: zie Bijlage:Bennie hoe kan het beste HijackThis toevoegen?Het lukt mij niet om deze te posten.

Laatst bewerkt:
Klik op save log. Open het logbestand en kopieer\plak de inhoud in je bericht.

Groetjes,
Bennie

Sorry Bennie.

Heb "effe" moeten zoeken:Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 0:57:43, on 18-5-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar=about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.start.home.nl./
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant=about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINDOWS\System32\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1043,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/swdir.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Besturing) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003050501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37641.9353587963
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

In deze log zie ik niets schadelijks.

Is het trouwens Outlook of Outlook Express? Indien de laatste, heb je dan wel het "voorbeeldvenster weergeven" uitgezet? (Beeld\indeling).

Mogelijk dat er iets vanuit een e-mail wordt "aangeroepen" (HTML).

Groetjes,
Bennie

Het is inderdaad Outlook Expres. Heb verder die genoemde optie "voorbeeldvenster weergeven"uitgevinkt. Bennie bedankt voor de genomen moeite.

BUG.

Een Bug Caveman? Had nog niet zo lang geleden ook al zoiets met Zonealarm (corupte file been found en delete). Bennie vroeg al of zonealarm nog wel goed werkte. Tot zover nog geen problemen gehad met zonealarm op die rare meldingen na dan. In gedachten begin ik steeds meer te twijfelen aan al die Freeware/shareware e.d. Zal Saldos daarom zoveel van Norton weten?YYY!I#%@.......?

Maar goed, over welke versie van ZA gaat het?

Ik reageer ook maar n.a.v. wat ik op het ZA-forum vond. Ik heb geen enkele ervaring met ZA verder. Je moet je frustaties over ZA overigens niet doortrekken naar alle freeware ;), mijn grootste bezwaar tegen ZA is naast de simplistische interface de nadruk op de commerciële pro versie. Het is meer crippleware, dan freeware. Sygate is daar ook zo goed in.

Als je je frustaties niet meer onder stoelen of banken steekt, ben je natuurlijk van harte welkom om over te stappen naar Kerio 2.1.5. :D (ben Kerio fan, moge duidelijk zijn). Daar waar gratis nog gratis is (voor thuisgebruikers dan).

Frustaties

Hoi caveman.
Heb geen last van frustaties hoor, maar steek ook niet gauw iets onder stoelen en banken! Moet het inderdaad niet doortrekken naar alle andere freeware programmas e.d. Er zijn zat progjes bij die heel goed zijn ook voor thuisgebruik. Kerio komt ook nog wel aan de beurt. Zelf begin ik steeds meer te denken aan Norton. Daar ik hier goede ervaring heb met het antivirus programma van Norton. Hopelijk is de firewall van Norton ook zo goed.

Was ik nog vergeten.

ZoneAlarm Pro versie: 3.7.168

Laatst bewerkt:
l.slaats.,

Een goede keus om van zonealarm naar Norton over te stappen.

Maar laten we eerst even jouw probleem oplossen.
Dit zou inderdaad een bug kunnen zijn in zonealam, maar misschien ook niet. Het kan namelijk ook een virus, worm, trojan of spyware zijn.

Wat ik zou willen daarom is dit:
Rechtsklik op het programma met die rare tekens in jouw zonealarm en ga naar eigenschappen.

Dan zie je in het tabblad algemeen hoe het programma in werkelijkheid heet en ook waar het staat op jouw schijf.
Als je dan naar het tabblad versie gaat, dan krijg je nog meer informatie over het bestand onder itemnaam en waarde (indien beschikbaar natuurlijk).
Ga naar het bestand op de harde schijf en verwijder het indien het niet in je pc hoort.

hoi Saldos.
Heb dit bestand al verwijdert dus ik kan niet meer voor je kijken! Na dat ik dit verwijdert heb, heb ik de hele pc op zijn kop gezet om eventuele resten op te sporen en te verwijderen. Maar hier is niks meer van terug te vinden.

ok, daarmee heb je ook het probleem opgelost.
Het enige wat je hoeft te doen nu is in zonealarm rechts klikken erop en dat verwijderen ook van zonealarm. Dan zou het niet meer terug moeten komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan