Zonealarm program control

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
365
Een vraagje,

In zonealarm program control staan de progs die in en uit kunnen gaan......
Bestaat er ergens een lijst met de bestanden die gelink zijn aan een bep. programma die wil binnenkomen of uitgaan...
Ik bedoel bv: wat doet het progje bla.exe....
moet ik dit altijd blokkeren of is het werkelijk nodig voor de internetverbinding???

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest...

groeten

Ivan
 
Ik heb bla.exe niet in mn rijtje staan, maar je kunt m veilig uit de lijst verwijderen mocht ie in je lijst staan! Heb je hem verwijdert en mocht ie toch nodig zijn voor het een of ander dan vraagt zonealarm weer opnieuw of ie m moet blokkeren ja of te neej! Je kunt zelfs je hele lijst leeghalen, zodat ZA bij het openen van een prog ofzo weer gaat vragen voor toestemming (kun je veel van leren, door te kijken wat nou daadwerkelijk bij welk progje hoort)...:thumb:
 
Zone Alarm komt altijd met een melding of het de eerste keer is dat het programma toegang zoekt tot internet.

Is het een programma dat je niet net zelf hebt geïnstalleerd zou ik altijd kiezen voor nee of het zou een programma van microsoft moeten zijn, dat kun je altijd zien.
 
Als bla.exe op je pc staat, moet je dringend eens gaan scannen op virussen en trojans.
 
Allemaal bedankt voor de reactie...

Heb ondertussen bla.exe gewist, alhoewel ik regelmatig scan op virussen met Norton met de laatste update..

Ondertussen heb ik nog een vraagje:
heb nog een beetje zitten rondneuzen in ZA en kwam bij tabblad Firewall main 2 netwerken tegen nl :

mijn ADSL netwerk en daaronder :

New netwerk met als Ip adres : 169.254.0.0/255.255.0.0

Wat mag dat wel zijn???

Dank U

Ivan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan