ZoneAlarm-versies stoppen nu ook virussen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Nieuwe firewalls van Zone Labs...

Vrijdag, 13 juni 2003 - Zone Labs heeft twee nieuwe versies uitgebracht van zijn firewallsoftware ZoneAlarm. De vernieuwde programma's kunnen nu ook virussen tegenhouden.

Nieuw in ZoneAlarm Pro 4 en ZoneAlarm Plus is onder meer een cookiemanager, een cachecleaner en een pop-upblocker. Van de gratis firewall van Zone Labs komt voorlopig geen nieuwe versie, aldus woordvoerster Te Smith van het bedrijf.

Volgens de fabrikant werkt de cachecleaner met de browser Internet Explorer, MSN Explorer, Netscape en Mozilla. Deze functie is speciaal bedoeld om de computer sneller te maken door tijdelijke internetbestanden regelmatig op te ruimen. Ook wordt cachecleaner aangeraden vanwege de beveiliging; in de bestanden staat vaak persoonlijke informatie opgeslagen.

Verder is de functionaliteit van Mailsafe uitgebreid. Mailsafe, dat al in de huidige versie van ZoneAlarm is ingebouwd, zet binnengekomen mailtjes met een bijlage geschreven in Visual Basic Script (vbs) in quarantaine. Dit is ingevoerd na de verspreiding van het Loveletter-virus in 2000. De nieuwe Pro- en Plus-versies houden in totaal 47 bestandstypen in de gaten.

Ook de uitgaande mail wordt door ZoneAlarm 4 gecontroleerd zodat mailtjes die al een virus met zich meedragen niet automatisch worden doorgestuurd naar nieuwe adressen. Veel wormen maken gebruik van een smtp-programma zodat ze zichzelf kunnen doorsturen naar andere adressen. Met ZoneAlarm 4 zou dit probleem worden tegengegaan.

ZoneAlarm Plus kost veertig dollar, ZoneAlarm Pro 4 wordt voor vijftig dollar verkocht.
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/15329.phtml

Jammer. "Van de gratis firewall van Zone Labs komt voorlopig geen nieuwe versie, aldus woordvoerster Te Smith van het bedrijf."
Zal op den duur wel helemaal verdwijnen vermoed ik zo maar.

Je mag geen 2 virus scanners hebben op je pc en de meeste mensen hebben al Norton antivirus.
Dus nu zullen mensen toch moeten kiezen welk virus scanner ze willen hebben: Van Zonealarm of van Norton.

ZoneAlarm is geen virusscanner (in de traditionele zin) maar het blokkeert gevaarlijke bijlagen op grond van dubbele extensies. Het gaat dus preventief te werk. Hetzelfde geldt voor uitgaande mail.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
ZoneAlarm is geen virusscanner (in de traditionele zin) maar het blokkeert gevaarlijke bijlagen op grond van dubbele extensies. Het gaat dus preventief te werk. Hetzelfde geldt voor uitgaande mail.

Groetjes,
Bennie

VAn wat ik uit het bericht van Gezina hebt begrepen wordt zonealarm een firewall+virus scan+email virus scan.

Dat hoort niet in een firewall, maar goed, het zal wel makkelijk zijn. De meeste virusscanners hebben al scriptblockers, dus dat wordt wachten op conflicten.

Geplaatst door saldos

VAn wat ik uit het bericht van Gezina hebt begrepen wordt zonealarm een firewall+virus scan+email virus scan.

Dat lees ik toch nergens. Ook niet op de site van ZA.:D

Groetjes,
Bennie

Het is maar wat je daar onder wilt verstaan (dat woord zal je trouwens op de site van ZA niet eens tegenkomen, maar dat terzijde). Je kunt dus ook preventief te werk gaan, zoals ZA gaat doen. Dat is dus ook een vorm van virussen tegenhouden:D. Maar dat is uiteraard weer heel anders dan dat ZA een virusscanner is (in de traditionele zin). Wat ik ervan begrijp is dat het niets anders doet dan "gevaarlijke" bijlagen (op grond van dubbele extensies, etc.) op voorhand in quarantaine plaatsen. Niet meer en niet meer minder. Verder zal het de smtp-engine van virussen uitschakelen.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• mailsafeza.jpg
    mailsafeza.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 223
oh ok, dan is er niet echt veel veranderd in Zonealarm.

Er zijn drie nieuwe functies toegevoegd. Hoe en wat valt na te lezen op de site van ZA. ZA kan en zal (voorlopig) nooit de functie overnemen van een virusscanner. En dat zeggen ze ook zelf:

"(...) do I need to run a separate virus scan software in conjunction with ZA Pro or will ZA Pro provide all the protection I need. I'm a home user/stock trader and connect via wireless DSL. If I should be running additional virus software, what does ZA recommend?"

Antwoord.

Met de nieuwe versie zal dat niet anders zijn.

Groetjes,
Bennie

Ik hou het wel bij de 'gewone' ZA (gratis), AV Norton, Cookies Manager (gratis) en de rest schoon ik manueel. Bovendien vind ik het best wel harrie-duur, eigenlijk.

Norton die spyware vind zonnealarm die neigt naar een virus scanner. Wat krijgen we hierna een consule met dvd speller net zo onzinig. Werk dan meteen aan een versie 4.0 die alles kan en niet het ene half en het andere zeer goed.

Geplaatst door Dolfhin
Werk dan meteen aan een versie 4.0 die alles kan en niet het ene half en het andere zeer goed.

Waarom moet je ineens alles willen? Programma's die pretenderen "alles" te willen, doen zich vroeg of laat zichzelf de das om. Geef mij maar liever een programma dat goed is één ding, dan maar half goed is in "alle" dingen.

Groetjes,
Bennie

Tja, de opmars van vaste verbindingen qua internet, dientengevolge de toename van gespuis op de pc doen fabrikanten beseffen dat er weer veel geld valt te verdienen, maar dat zal wel een te simpele gedachtengang mijnerzijds zijn.

Groot gelijk. Tuurlijk gaat het om geld:D Niet voor niets verschijnen elk jaar weer nieuwe versies van producten. Maar daar is in principe ook niks mis mee. Het lijkt me alleen dat ook hier geldt: schoenmaker blijf bij je eigen leest. Tja, maar als je te hebberig wilt zijn...

Groetjes,
Bennie

De laatste jaren heb ik de gewoonte 'aangeleerd' eerst af te wachten wat een produkt gaat doen. Mochten deze ZA-versies, bv na een jaar, doen wat ze beloven dat 'kan' ik in overweging nemen zulks aan te schaffen. Tot die tijd zal ik de struikelingen (inclusief portie leedvermaak, sorry :D) van te nieuwsgierigen op de voet volgen. Maar het blijft ook interessant sowieso nieuwe produkt-ontwikkeling op diverse sites te lezen en vooral de testresultaten, we wachten af.

Geplaatst door gezina
De laatste jaren heb ik de gewoonte 'aangeleerd' eerst af te wachten wat een produkt gaat doen. Mochten deze ZA-versies, bv na een jaar, doen wat ze beloven dat 'kan' ik in overweging nemen zulks aan te schaffen. Tot die tijd zal ik de struikelingen (inclusief portie leedvermaak, sorry :D) van te nieuwsgierigen op de voet volgen. Maar het blijft ook interessant sowieso nieuwe produkt-ontwikkeling op diverse sites te lezen en vooral de testresultaten, we wachten af.

Heel verstandig:thumb:

Groetjes,
Bennie

zone alarm

ik kocht een pc en heb vele problemen gehad en kon niets oplossen, nu is er iemand bij geweest en heeft alles in orde gebracht. haha en ja kan nu wel op forum reageren, (eindelijk) nu had ik op aanraden van iemand adaware en avg , op mijn pc, en heeft deze persoon het eraf gegooid . ik zelf wou er northon opdoen, maar nu heeft ie er zonealarm opgezet!
aan jullie de vraag is dit okay en voldoende?

bedankt
hoi ik ben nieuw dus aub vertel me als het hier niet hoort!

Zonealarm is voldoende als Firewall.
Maar heb je ook een virus scanner op de pc eigenlijk, want dat is wel noodzakelijk om te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan