Zonealarm vertraagt mijn Chello verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Weet niet wat er aan de hand is maar volgens medewerkers van de helpdesk van Chello ligt het aan mijn firewall van Zonealarm. Ik heb op dit moment namelijk een hele trage internetverbinding nadat gisteren eerst mijn modem offline ging. Daarna werkt hij weer maar was mijn verbinding heel traag.Pagina's laden heel traag of soms helemaal niet in, mijn email werkt wel gewoon. Heb de helpdesk gebeld en die zeiden dat mijn verbinding stabiel was konden ze op afstand pingen. Ze vroegen of ik een firewall had aanstaan, ja dat had ik zei ik, Zonealarm. Hun adviseerde mij toen op zonealarm te deinstalleren en kijken of ik dan wel weer een snelle verbinding had. Dit bleek te kloppen nadat ik dit gedaan had. Maar dit is toch vreemd? Heb hier nooit last van gehad en nu ineens wel. Heb geen zin om zonder firewall te gaan werken. Weet niet of dit aan de laatste versie van zonealarm ligt?
Wie kan mij helpen? Alvast dank.

Je hoeft toch ook niet zonder Firewall te werken??
Neem gewoon een ander. Kerio en Sygate zijn ook erg goed en gratis.

of ga terug naar een eerdere versie van ZA.

ik heb ook veel problemen gehad met ZA/chello.
soms weken geen problemen, dan weer af en aan,
met verschillende versies.
ik gebruik nu norton 2004 al een tijd, en geen problemen meer.
probeer eens een andere firewall, zie Raymond Bos.

Geplaatst door Raymond Bos
De personal is freeware en de pro is betaald....

Ok, ben benieuwd. De server waar ik hem vandaan haal is overigens erg traaaaag. Maar goed, blijf het vreemd vinden dat mijn zonealarm firewall nu ineens deze problemen geeft. Meer mensen die hetzelfde probleem hebben of gehad hebben?

Heb sygate geinstalleerd maar heeft iemand enig idee hoe ik net zoals met Zonalarm hem op stealth, medium e.d. kan zetten? Doe namelijk een test en hij laat nog een aantal poorten open staan. En dat kan natuurlijk niet. Alvast dank.

Geplaatst door erwin32
Heb sygate geinstalleerd maar heeft iemand enig idee hoe ik net zoals met Zonalarm hem op stealth, medium e.d. kan zetten? Doe namelijk een test en hij laat nog een aantal poorten open staan. En dat kan natuurlijk niet. Alvast dank.

Bovenstaand bericht is niet meer van toepassing want heb inmiddels een oudere versie van Zonealarm geinstalleerd, 4.5 op aanraden van iemand van het zonelabs forum en deze werkt uit de kunst.

Ik blijf me verbazen over Chello daar waar altijd de firewall en de virusscanner het probleem zou zijn.
Al tig keren na spontaan uitvallen van de verbinding heb ik alles eraf gehaald, windows opnieuw geinstalleerd en nog steeds een knipperlicht verbinding.
En maar volhouden dat het dan door iets kwam wat ik geinstalleerd had.
Wanneer komt nu het moment dat Chello de fout bij zichzelf neerlegt > gebeurd niet want anders kun je de periode dat je geen verbinding had terug laten storten > en dat doen ze al helemaal niet.

Hele dag aan het lijntje gehouden dat bij hun geen enkele storing was dus ligt het aan mij.
En eindelijk krijg je dan sávonds te horen van een andere 'alerte medewerker' dat er de hele dag storingen en vertragingen waren.
En jij maar twijfelen en alles opnieuw installeren.

Resultaat na enkele dagen van dit gedonder bleek dat er een probleem in de modem zat en kreeg ik een nieuwe> sindsdien geen probleem meer.

En heb dus nog steeds dezelfde zonealarm en virusscanner :))

Heb inmiddels dus een oude versie van Zonealarm geinstalleerd maar de verbinding is nu weer terug. Alleen nog steeds ver onder het niveau. Ik heb Chello Classic en haal downloadsnelheden van 492 kbps volgens provideronderzoek.nl en ook 62 kbps volgens speedtest.nl. Het ligt dus niet aan zonealarm. Ook al een keer Norton Antivirus 2003 verwijderd en weer terug gezet maar daar lag het ook niet aan.
Heb 'mijn vrienden' van Chello weer gebeld en die gaven diverse mogelijkheden om te proberen o.a. een andere computer aan te sluiten. Die bleek gek genoeg wel de goede snelheden te behalen. Zou je dus denken dat het aan mijn computer ligt. Maar wat moet ik dan doen om dit vervelende probleem te verhelpen? Iemand sugesties?

(Heb deze vraag even doorgesluist naar internet kabelinternet forum)

Laatst bewerkt:
Wat ik dan kan bedenken is dat jouw computer spyware of andere rotzooi geinstalleerd heeft en daar jouw internetverbinding voor gebruiken en jij daardoor niet kunt doen wat je wilt.

De andere computer zou daar dus geen last van kunnen hebben en om die reden optimaal gebruik van de snelheid kunnen maken.

Scan je regelmatig met Adaware en/ of Spybot.
Heb je al eens voor de zekerheid en online scan gedaan
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Controleer dus eerst jouw computer op deze dingen.

edit> ik zie dat je die vraag ook hier hebt lopen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=174096

Laatst bewerkt:
Geplaatst door juno
Wat ik dan kan bedenken is dat jouw computer spyware of andere rotzooi geinstalleerd heeft en daar jouw internetverbinding voor gebruiken en jij daardoor niet kunt doen wat je wilt.

De andere computer zou daar dus geen last van kunnen hebben en om die reden optimaal gebruik van de snelheid kunnen maken.

Scan je regelmatig met Adaware en/ of Spybot.
Heb je al eens voor de zekerheid en online scan gedaan
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Controleer dus eerst jouw computer op deze dingen.

edit> ik zie dat je die vraag ook hier hebt lopen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=174096

Probleem is opgelost volgens mij. Mijn LAN verbinding stond op 10,0 mbps en die heb ik nu op 100,0 mbps gezien nu is het weer fullspeed. Weet ook niet waarom dat is. Ongeloofelijk dat ik daar zelf achter ben gekomen en niet die gasten van de helpdesk. Daar zeiden ze tegen mij dat hij op automatisch moest staan.
Spyware e.d. scan ik zeer regelmatig en dat hielp ook niet.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Raymond Bos
Hoe stel je dat in dan?? Handig om te weten;)

Start, configuratiescherm, netwerkverbindingen.
Dubbelklik op LAN verbinding, dan op eigenschappen, configureren, tablad geavanceerd. Klik in het lijstje op lijnsnelheid en zet hem op 100,0. That's all.

Thanks, staat bij mij op auto modus.
Maar heb geen probs met de snelheid. Volgens speedtest 120 KBPS en dat kan wel kloppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan