ZoneAlarm ziet virusscanner niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo,

Ik heb zojuist de Zone Alarm Free Edition update van versie 4 naar versie 5 uitgevoerd.
Deze heeft een nieuwe functie die Antivirus monitoring heet. ZA kan echter geen antivirussoftware op mijn computer ontdekken (zie screenshot), hoewel ik AVG Free Edition heb draaien en dit programma naar behoren werkt.
Iemand enig idee wat ik hiermee moet? Is dit een truc om mij een ZoneLabs antivirus programma te laten kopen (gelet op de link onderin het kadertje)? Kan ik die monitoring gewoon uitschakelen?

Guus.

Zonealarm is niet best vind ik, als je XP hebt gebruik dan de firewall van XP

Geplaatst door XXlerator
Zonealarm is niet best vind ik, als je XP hebt gebruik dan de firewall van XP

Ik heb Win98SE en ben al jaren zeer tevreden met Zone Alarm en AVG. Ik heb de afgelopen 4 jaar éénmaal een virus binnengekregen dat keurig door AVG werd onderschept en verder nooit last gehad van blasters, sassers of andere ellende. Bovendien lees ik in een heleboel andere berichten dat je die firewall van XP maar beter niet kunt gebruiken. Zo zal iedereen zijn voorkeuren hebben.
Ik heb overigens zojuist voor de zekerheid even het Eicar-virus gedownload en dat werd direct door AVG opgemerkt. Dat ZA mijn virusscanner niet detecteert komt dus niet doordat deze niet werkt.

Guus.

XXlerator,

De firewall van XP is eigenlijk maar een halve firewall, want die houdt alleen het inkomende en niet het uitgaande verkeer in de gaten. Die zogenoemde firewall laat backdoor trojans, keyloggers, spywareprogramma's en dergelijke dus rustig hun gang gaan!

Guus,

De Antivirus Monitoring functie van de nieuwe ZoneAlarm werkt niet voor AVG:
Antivirus Monitoring - Provides monitoring of Antivirus Engine and .dat files (only for Norton, McAfee, Trend and CA products)
Bron

Geplaatst door buffy
Guus,

De Antivirus Monitoring functie van de nieuwe ZoneAlarm werkt niet voor AVG:

Bron

Kijk, daar heb ik wat aan! Bedankt, Buffy. Zal de vraag op opgelost zetten.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan