ZoneAlarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter BJC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BJC

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Beste mensen,
Is het normaal dat ik na 3 weken 9315 blocked intrusions en daarvan 96 high rated staan heb bij zonealarm.

met dank BJC

Ja BJC dat is normaal hoor. Ik heb er zelfs veel meer met zonealarm pro.
Zet daarom de "alert events shown" op medium of High.

Laatst bewerkt:
BJC,
Je stuurde me een prive bericht met:

"dank je Saldos nog een vraagje welke programs mogen een groen vinkje hebben?
bedankt voor de hulp
BJC"

BJC,
Je kunt dit beter op het forum doen dan via een prive bericht.

Wat betreft de instellingen van je zonealarm:
Het beste is om de standaard instellingen van Zonealarm te houden.
Indien zonealarm zegt dat een bepaald programma toegang nodig heeft tot het internet, dan moet je die geven. Zorg er wel voor dat je ook een goede virus scanner hebt zodat je niet de verkeerde programma's internet toegang kunt geven. Dit moet je doen voor zowel de "trusted" als wel voor "internet".

Geeft een prgramma geen server rechten zomaar. Er zijn maar een paar programma's die je server rechten moet geven om ze goed te laten functioneren.
Enkele voorbeelden daarvan zijn: MSN MESSENGER, ICQ, Norton en Netmeeting. Als je files wil sharen via een p2p programma zoals Kazaa, dan moet je die ook server rechten verlenen zolang je p2p programma actief is.

Sorry voor het privé bericht.

Dank voor je help nu weet ik iets meer over zonealarm

groetjes,

BJC

Geplaatst door saldos

Als je files wil sharen via een p2p programma zoals Kazaa, dan moet je die ook server rechten verlenen zolang je p2p programma actief is.

Niet helemaal waar Saldos, ik werk ook met Kazaa(lite) en die krijgt echt geen serverrechten van mij en toch kan ik downloaden en mensen kunnen ook uploaden en qua download snelheid maakt het echt geen verschil.

Grtz

Geplaatst door virtually

Niet helemaal waar Saldos, ik werk ook met Kazaa(lite) en die krijgt echt geen serverrechten van mij en toch kan ik downloaden en mensen kunnen ook uploaden en qua download snelheid maakt het echt geen verschil.

Grtz

hm, vreemd virtually. Ik gebruik ook Kazaa lite met ZA pro en ik kan prima downloaden zonder server rechten maar geen enkele persoon kan van mij uploaden als ik geen server rechten geef.

Weet je zeker dat je ZA in orde is ?
Heb je ZA of ZA pro?

Laatst bewerkt:
Ik heb geen P2P-progjes, netwerk of die andere genoemde software, dus staat alles op een vet kruis in Allow Server inclusief NAV '02 en de hele reut wordt ge-update, gescand or whatever.

Geplaatst door gezina
Ik heb geen P2P-progjes, netwerk of die andere genoemde software, dus staat alles op een vet kruis in Allow Server inclusief NAV '02 en de hele reut wordt ge-update, gescand or whatever.

Ja Gezina, dat zou kunnen werken. Maar in veel gevallen werkt het ook niet.

Zie voor meer informatie hier:
http://service1.symantec.com/SUPPOR...94b65552e2f338a8852569960063d4ff?OpenDocument

http://service1.symantec.com/SUPPOR...763779a070d0826d88256af70061ff46?OpenDocument

Laatst bewerkt:
Saldos naar mijn weten functioneert Zone Alarm Pro correct, ik ben hem toch maar ff aan het testen, maar ik zag wel dat ik wel server rechten had aan gevinkt bij trusted en bij internet een vet kruis,

ik moet nog ff wachten totdat de Kazaatjes me vinden, dat zal niet lang duren met mijn gesharede files.
Tara ze zijn al bezig, nu allebei een vet kruis bij trusted en internet en ze vinden me nog en ze downen.

Bij de Symantec security test ben ik hardstikke safe, zo ook bij http://www.blackcode.com/scan en die scanned echt alle poorten en alles is stealth.

Geplaatst door saldos

Ja Gezina, dat zou kunnen werken. Maar in veel gevallen werkt het ook niet.

Zie voor meer informatie hier:
http://service1.symantec.com/SUPPOR...94b65552e2f338a8852569960063d4ff?OpenDocument

http://service1.symantec.com/SUPPOR...763779a070d0826d88256af70061ff46?OpenDocument

Interessante info overigens die linkjes, zou het te maken kunnen hebben dat ik bij de diverse NAV-toepassingen Pass Lock heb aangevinkt en dat dan Allow Server gewoon afgekruist kan blijven?

Ok virtually. Blijkbaar werkt het bij jou wel goed zonder server rechten. Zolang het prima werkt zonder server rechten, dan kun je het beste zonder server rechten werken.

Geplaatst door gezina
Interessante info overigens die linkjes, zou het te maken kunnen hebben dat ik bij de diverse NAV-toepassingen Pass Lock heb aangevinkt en dat dan Allow Server gewoon afgekruist kan blijven?

Nee Gezina, dat heeft er niets mee te maken. Paas lock betekend gewoon dat zodra zonealarm op de lock gaat en er dus geen internet verbinding is, dat de programma's die pass lock hebben wel internet verbinding mogen krijgen.

Mmmmm, moet er nog eens goed over nadenken dan, waarom alle progjes bij mij geen server-rechten krijgen (me is streng) en het toch doen, dank voor je reactie! :)

Maar ik blijf het toch wel vreemd vinden dat ze dan toch bij mij kunnen downloaden en bij jou niet.

Of die tests die ik zo nu en dan doe werken niet,.......

maar verder zijn er ook geen vreemde processen aan de gang waar ik geen weet van heb.

En als er ooit een programma ongewild connectie met buiten wil maken, geeft ZAP netjes een waarschuwing..

Tja blijf het strange vinden.

Grtz

Virtually en Gezina,

Ik weet waarom bij jullie toch server rechten verlenen aan alle programma's ondanks dat jullie aangeven dat jullie dat niet willen.

Reden is omdat je dat ook ergens anders aan moet geven wat jullie waarschijnlijk niet hebben gedaan.

Ga naar Firewall-main en onder blocked zone security staat "advanced".

Als je daarop klikt dan zul je zien dat er staat block internet servers en block local servers.
Zolang je die niet aanvinkt, zullen jullie server rechten blijven verlenen aan alle programma's.
Zie bijlage:
Begrijpen jullie het nu?

Bijlagen

• za1.gif
    za1.gif
    13,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Saldos die staan ook bij mij aangevinkt, block localserver en block internetserver.....

Kijk maar Saldos, zie bijlage

Kom dan wel uit Brabant maar wil niet zeggen dat ik gek ben :-)))) quote van hans teeuwen

ff een aanvulling

1. alles staat op high zowel internet als trusted
2. programcontrol op medium
3. alerts op medium anders word je gek
4. adblocking en cookies op high
5. email protection on
6. heb NAV2002 met laatste updates en blhound op high
7. een anti trojan en wel trojan remover
8. adaware,spybot en spywareblaster

Goh als ik dit zo zie lijk ik wel paranoia ;-)

Bijlagen

• zapro.jpg
    zapro.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Ik geloof je virtually.

Mijn firewall is gewoon blijkbaar strenger dan die van jou :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan