zonealarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter roor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roor

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Hoe krijg ik het voor elkaar dat als mijn firewall actief is ik mijn netwerk wel kan gebruiken.
De pc die verbinding maakt met internet doet het wel,de andere pc moet dan via de eerste het internet op.
en dat gebeurt dus niet,wat heb ik verkeerd gedaan?????????

in zone alarm je andere pc toegang geven ,dus het ip adres van die andere pc toevoegen

Ikzelf gebruik nu Zone-alarm pro; dat biedt veel meer mogelijkheden tot het instellen van een gedeelde internet verbinding (en netwerken).

Dan kan je bij de 'Firewall' 'advanced' settings instellen/aanvinken dat de hoofd PC (die met internet verbinding) een 'ICS/NAT gateway' is. Die zorgt ervoor dat de andere PC ongeacht het IP adres internet op kan.

Ikzelf heb een internetverbinding via een ouderwets inbelmodem waardoor je telkens een ander ip adres krijgt. Met de gewone versie van Zone-alarm betekent dat dat je telkens een ander ip adres in de trusted zone moet zetten om ook met de andere PC toegang tot internet te houden.

Wanneer je een vast kabel/DSL ip adres hebt, zou het voldoende moeten zijn om dat ip adres in de trusted zones te plaatsen bij de normale versie van Zone-alarm. Maar bij een wisselend ip adres is dat onbegonnen werk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan