zonealarm

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiel

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi

Ik merkte dat, na een lange periode aanstaan op internet, het programma zoneAlarm ongeveer 300MB intern geheugen bezetten. Het prog freemem pro kan dit wel voor een gedeelte vrij maken maar niet alles. ZoneAlarm uitzetten en dan freemem pro draaien geeft het beste resultaat. ZoneAlarm weer aan en het geheugen gebruik loopt op tot ver boven het vaste intern geheugen wat al meerdere malen tot een "bevroren"pc tot gevolg had. Dit probleem van bevroren of vast lopende pc tot aan de gevreesde blauwe schermen met fatale uitzonderings fout is al langer. Het bijzetten van geheugen is een oplossing, maar hoe kan ik dit voorkomen. Is er soms in zoneAlarm iets wat ik aan of uit moet zetten wat dit geheugen gebruik kan voorkomen?

Groeten
Wiel

Heb mijn twijfel of het aan de software van Zonealarm ligt, denk eerder dat hij ontzettend veel te verwerken krijgt.
Zoek het eerder in overbelasting bij het scannen van in/uitgaand verkeer.
Hoe staat het met je andere beveiliging.
Spyware verwijderen/goede geupdate virusscanner en als test een online scan er overheen.

Controleer ook eens de logfile van Zonealam > alerts

geheugen

Ik heb de boosdoener gevolgd in het venster van taakbeheer. Het programma vsmon.exe is de oorzaak. Als ik dit opzoek kom ik uit bij zoneAlarm. Als ik het prog afsluit en weer aanzet begint het bij 5 MB en dit blijft oplopen. Ik heb al de logboeken uitgezet. Ook met de functie zoeken kom ik bij zoneAlarm/repair. In het programma kan ik hier niets over vinden. Een keer per dag uitzetten van het programma is een oplossing maar niet de gewenste. Weet iemand hier iets over?

Groeten
Wiel

<a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=188953" target="_blank">Hier</a> wat meer info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan