ZoneLabs client

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo allemaal,

Geen probleem, maar een vraag.
Ik heb begrepen dat een "client" een programma is dat contact legt met een server om diensten of informatie uit te wisselen.
In de Program Control lijst van Zone Alarm staat het programma Zone Labs Client.
Het gekke is dat dit programma geen toegang tot internet heeft en hier ook nooit om vraagt.
Kan iemand mij uitleggen wat het dan eigenlijk doet?

Guus.

Als ik het mij goed herinner (als - sinds kort - ex-ZA-gebruiker) wil de ZoneLabs client graag af en toe verbinding met de ZoneLabs server maken om te kijken of er updates zijn. Maar je kunt ook ergens aan-/uitvinken of wel of niet naar updates gezocht moet worden, meen ik (al weet ik niet zeker of dat bij de gratis ZA ook zo is).

Geplaatst door buffy
Als ik het mij goed herinner (als - sinds kort - ex-ZA-gebruiker) wil de ZoneLabs client graag af en toe verbinding met de ZoneLabs server maken om te kijken of er updates zijn. Maar je kunt ook ergens aan-/uitvinken of wel of niet naar updates gezocht moet worden, meen ik (al weet ik niet zeker of dat bij de gratis ZA ook zo is).
Bij de gratis versie kun je aangeven of dat handmatig of automatisch moet gebeuren. Als ik op Check for update klik, meldt hij dat er geen updates zijn, maar hij vraagt dan ook niet of de ZL Client toegang tot internet mag hebben.
Bij mijn vorige versie stond dit overigens ook altijd op Vragen (en kijken of er updates zijn op automatisch), maar toen er afgelopen maand een update was, werd me dat keurig gemeld.
Verwarrend. Zag in Msconfig dat er naast die client ook nog een TrueVector opstart. Ook geen idee wat dat is.
Enfin, ik zag laatst in de bibliotheek een boekje dat geheel aan ZA gewijd was, dus dat ga ik een volgende keer maar eens lenen.
Ben overigens nog steeds zeer tevreden over ZA, al ben ik, gezien alle commotie op hun forum sinds de laatste update, zo'n beetje de enige nog.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Verklaart ook waarom die client nooit iets vraagt. Dat is meer iets voor computers in netwerken, als ik het allemaal goed begrijp.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan