zonnet adsl usb drama

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
Hallo,

heb een kennis die heeft een Pbell pc, provider is zonnet en die gaat via de usb poort ik moet om de maand alles opnieuw er op zetten zodra ik die E-Tech modem er in doe gaat het even, of helemaal niet goed pc is de weg helemaal kwijt heb alle besturingen er al op gehad 98SE win 2000 ME en XP en met allemaal gaat het fout, 10 keer gebeld met de helpdesk en volgens hun komt het omdat de spanning te groot is op de usb poort en daar kan ik weinig aan veranderen nu heb ik om een andere modem gevraagd die je dan weer moet kopen eerst, en die gaat via een normale poort aan de achterzijde van de pc of ik moet een hub er tussen zetten mijn vraag is wat is het slimste via de usb word het instabiel, is de hub of de andere modem dan beter? als ik bij mij de pc via netwerkkaart doe is er geen enkel probleem dus het is gewoon die usb aansluiting zit nog half jaar aan zonnet vast en raar dat hun dat niet oplossen..

groetjes Rob

Ik zou inderdaad toch overwegen om een adsl router/modem te kopen en deze via de ethernetkaart aansluiten.
Deze kosten tegenwoordig niet zo veel meer (denk aan merken als sweex.. )
Je kan ook zeggen om een usb hub te kopen, maar dan moet je er wel 1 hebben met een aparte voeding. En dan nog is het niet gezegd dat je van het probleem af bent.
de eerste optie is naar mijn mening de beste.

En wat is niet veel? Wat kost een router/modem tegenwoordig??

oeps iets duurder dan ik dacht.. 74.45 euro.
gezien op: http://www.eynstein.nl/a/3458.html
maar grote kans als je ff zoekt dat je ze ook goedkoper tegen komt. (let wel op dat de router een adsl modem annex A (voor analoog) heeft of annex b voor een ISDN telefoonlijn!!

En een hub ertussen zetten? ik hoorde van iemand dat die de spanning dan over 4 poorten word verdeeld en dat het dan ook opgelost zou kunnen zijn of maakt dat niets uit? gelof dat sie iets van 15 euro kosten

Je kan het proberen met een usb hub. Echter...
Je zult dan wel de andere poorten van de hub ook moeten belasten dus met een scanner een printer noem maar op. Als je enkel 1 poort zal gebruiken zal de spanning zich niet verdelen (er hangen immers geen "lasten" aan.) En persoonlijk vindt ik dit een lapmiddel het systeem zal niet betrouwbaar gaan werken. mogelijk tijdelijk, maar als je usb modem zo gevoelig is voor de te hoge spanning, dan heb je mogelijk ook kans dat het bij een lagere of te lage spanning ook problemen gaat geven. Maar een usb hubje kost ongeveer tussen de 10-20 euro dus je kunt het proberen. maar het is geen garantie

Het is misschien handiger om eerst eens na te kijken hoeveel spanning de USB poort op de pc kan leveren (in apparaatbeheer, de eigenschappen van de USB) en hoeveel het modem wil hebben.
Mijn mening is trouwens wel dat een UTP modem (netwerk) over het algemeen stabieler werkt.

Die spanning van de usb bij apparaatbeheer is dat bv (op mijn pc) 70mA bij energie of is dat wat anders ?

Ja dat is iets anders dat is nml het amperage dus niet de spanning, ik ben het met de andere eens, ook ik ben een voorstander van een ethernet-modem.

Wat je nog kan proberen is om het usb modem in een andere uitgang te stoppen in de pc.

groetjes speedtouch

Dat is toch wel wat ik bedoel.
Er staat boven hoeveel energie er beschikbaar is per poort (bij 500mA) en wat het verbruik is per poort staat in het veld eronder. Als deze waarden dicht bij elkaar liggen of zelfs dat de verbruikwaarde hoger is dan heb je een groot probleem. Meestal is toch de beschikbare hoeveelheid energie voldoende om wat apparaten aan te sluiten.

Opgelost!!

Heb een usb 2.0 pci kaart gehaald die zijn rond de 15 euro en meteen stabiel de pc :) en internet loopt prima hij is zelfs sneller aangemeld nu eerst moest ik even wachten......

thanks all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan