Zonnet Family ADSL upload soms erg slooom!

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
1.600
Yoow,

Ik heb sinds vandaag een probleem met de upload snelheid van m'n zonnet ADSL Family..

Hij gaat soms gewoon 13 kb/sec, en als ik later weer bij speedtest.nl de upload test is hij ineens 6 of 7 kb/sec..

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

P.S. ik zit niet achter een router. Ik draai wel ZoneAlarm pro, maar die zegt zelf dat er geen internet activiteit is, dus dat ik de volle snelheid voor de test kan gebruiken. Ik heb ook op spyware gescant (alleen met Ad-Aware)

Ik denk niet dat het van toepassing is, maar ik heb WIN XP..

Kan iemand helpen?

Alvast bedankt,
Timothy
 
Dit is idd erg laag, de snelheid zou theoretisch gezien op 40 kb/sec liggen. Dit ligt in de praktijk altijd lager dus met zo'n 30kb/sec zou ik wel tevreden zijn. Het kan zijn dat een virus heel veel spam via jouw computer verstuurt (kans lijkt me klein maar toch aangezien die firewall), scan daarom even op een www.Housecall.nl . Ook zou het spyware kunnen zijn, kijk daarvoor hier.
 
Laatst bewerkt:
Nou, nee.. Normaal gesproken is de upload 13 kb/sec.

Ik heb de snelheidsupgrade namelijk nog niet gekregen.

Hij is alleen soms 6 kb/sec...

Maar ik vind het ook wel raar.. ZoneAlarm geeft aan dat er helemaal geen internetverkeer is.. Dus de snelheidstest maakt wel gebruik van de snelheid...
 
Hm ja dan denk ik toch dat het aan zonnet ligt. Op welke tijden haal je die lage snelheid? En als je nou een keertje 's nachts of een keertje vroeg in de ochtend:D.
 
Nouja, ik zal het ff uitleggen..

Ik game heel vaak online via Gamespy, maar toen had ik mn computer geformatteerd en een andere versie van Gamespy geinstalleerd.. Toen kreeg ik heel weinig servers met een ping onder de 100, dus ging ik maar even kijken bij speedtest. Bij www.speedtest.nl had ik alleen maar de upload aangevinkt en de eerste keer ging hij wel steeds 13 kb/sec, maar als ik het 5 sec erna nog een keer probeerde lag de upload rond de 6.. Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar ik dacht zelf dus dat het aan speedtest lag. Als ik ook iets naar m'n site upload gaat hij wel de hele tijd gewoon 12 - 13 kb/sec..

Vandaag weer de computer geformatteerd en een andere versie van gamespy geinstalleerd en nu doet hij het wel weer goed!

Ik ben wel altijd heel snel van "formatteren maar", maar ik zie dat lekker als een voordeel! :p

Nouja, in ieder geval bedankt voor je hulp!

Greetz,
Timothy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan