zonnet verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Heb bij een kennis zonnet-gratis erop gezet. Belt dus in met gewoon modem.
Ben een paar keer bij haar geweest om eea uit te leggen.
Wat er gebeurt: na plm 1 1/2-2 minuten valt de verbinding weg. Maak opnieuw verbinding, gaat een site ophalen, na paar minuutjes internetten wéér de verbinding weg. In 10 minuten tijd wel een keer of 4-5 opnieuw verbinding moeten maken!
Ik was er twee keer op maandagmorgen. Volgens haar maakt tijdstip van de dag niet uit, gebeurt ook op andere dagen en 's avonds.

Opties voor verbinding verbreken na 20 minuten, uitgevinkt "als verbinding niet mee nodig is".
Snap het niet. Alles is volgens mij goed ingesteld.

PC is half jaar oud. Zit nog garantie op.

Zoeken jullie dit bij de provider? Modem? Iets anders?

Welke windowsversie gebruikt ze? Krijgt ze nog een foutmelding? Zo ja, de gehele melding hier graag plaatsen.

Klinkt bij mij als het Blastervirus.
Krijgt ze een melding dat de computer na een minuut wordt afgesloten en iets met RPC? Doen dan wat er in deze link wordt uitgelegd http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/overig/blaster.html

Vinkje bij outlook express staat toevallig niet aan? "ophangen na verzenden en ontvangen"?

Gebruikt ze wel een virusscanner?

Als dat het allemaal niet is kun je nog op spyware scannen (grote veroorzaker van veel problemen) Ga dan naar deze link http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144016 Lees het eerste bericht heel goed door en plaats DAAR je Hijackthis log. Een expert zal de binnenkant van de pc bekijken:)

Laatst bewerkt:
Heeft afgelopen zomer inderdaad Blastervirus gebruikt.
Heb ik op de juiste manier verwijderd. Beveiligingspatch gedownload.
Zit wekelijks geupdate NAV2003 op.
Krijg ook niet die bewuste melding. Had daar ook al even aan gedacht, maar kan het haast niet zijn...

edit:
inderdaad XP.
Genoemde site ken ik ook al...

Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch de mogelijkheid van spyware niet uitsluiten. De link heb ik hierboven gegeven.

Zal AdAware 6 er dan eens overheen laten gaan. Hijacken.

Ik wist overigens NIET dat spyware ook steeds je verbinding kan verbreken...

Is er nòg een mogelijke oorzaak?

Ik weet ook niet zeker of spyware verbindingen kan verbreken. Maar scannen kan nooit kwaad. Alles uitsluiten.

Dat vinkje van verbreken na verzenden en ontvangen had je ook al nagekeken? (outlook express)

Anders zou ik het eigenlijk ook niet weten. Hooguit modem en account opnieuw installeren?

[ i]Geplaatst door Tanja1968 [/i]
Ik weet ook niet zeker of spyware verbindingen kan verbreken.
Iemand anders die dit kan bevestigen?

Dat vinkje van verbreken na verzenden en ontvangen had je ook al nagekeken? (outlook express)]
Ja.

Anders zou ik het eigenlijk ook niet weten. Hooguit modem en account opnieuw installeren?
alles gechecked. is oké.

Iemand nog een suggestie?

Ben gisteren langsgeweest.
NAV uitgezet en contact gemaakt met internet. Verbinding bleef goed.

Heb NAV verwijderd en opnieuw erop gezet. Daarna gedownloade virus definities erop gezet. Moest nog LiveUpdate doen, maar had geen tijd om dat helemaal af te wachten. Verbinding is wel een half uur ononderbroken open geweest, dus ik denk dat het probleem hier wel mee opgelost is!

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan