• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoom grafiek automatisch aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcs51mc

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
386
Ik ben bezig de werking van een Office2003 macro aan het controleren in Office 2010 en stel volgende rariteit vast.
De macro maakt 4 grafieken aan, elk in zijn eigen “ChartSheet”.
Wanneer elke grafiek volledig klaar is, gebruik ik
Code:
ActiveWindow.Zoom = 100
om de zoom op 100% te zetten daar deze automatisch op 122% staat.

Wanneer de macro klaar is en ik de tab van een grafiek selecteer, dan is de grafiek zéér kortstondig als 100% te zien maar wordt dan opnieuw vergroot naar 122%.
In Office 2003 was dat niet zo, zoom stond en bleef op 100%!


Nog eigenaardiger wordt het wanneer ik een breakpoint zet op bovenvermelde regel. Enkel die regel via F8 uitvoeren, de rest van de macro automatisch, dan worden de grafieken NIET aangepast wanneer ik klik tussen de verschillende tabs??!!??

Enig idee waarom de grafiek nu aangepast wordt in Office 2010?

Ik hoor het graag!
Waarvoor dank
 
Om mijn probleem te verduidelijken heb ik bijgesloten demo file gemaakt.
Met de knop “Graph Ok” worden twee grafieken gemaakt die de zoom waarde van 100% behouden.
Met de knop “Graph Niet Ok” worden twee grafieken gemaakt die de zoom waarde van 100% niet behouden!!

Enig verschil……………………………………….Application.ScreenUpdating
Met ScreenUpdating= False gaat de zoom waarde blijkbaar verloren!!!!
Heeft iemand anders dit ooit vastgesteld???

Ik kan natuurlijk vóór iedere Zoom actie de screenupdating op False zetten maar dat zorgt voor ongehoorde flikkering effecten tijdens uitvoeren :( :( :(


Bekijk bijlage GraphProbleem.xlsm
 
heb je dit al geprobeerd ?

ActiveWindow.Zoom = True
 
Zowel ActiveWindow.Zoom = True als ActiveWindow.Zoom = False zijn geen oplossing voor dit probleem :(

Toch bedankt om te helpen denken :thumb:


Een andere method "Deselect" werkt ook al niet meer in 2010 :(
Nochthans staat er nog steeds in de help te lezen:

Cancels the selection for the chart.

expression.Deselect

expression Required. An expression that returns a Chart object.

Example
This example is equivalent to pressing ESC while working on the chart. The example should be run on a chart that has a component (such as an axis) selected.


Mijn code geeft geen foutmelding tijdens uitvoering maar deze method geeft ook geen uitwerking op de grafiek, de "contextual tab" [Chart Tools] is aanwezig op het einde van het lint wat erop wijst dat de grafiek nog steeds geselecteerd is.
 
Ik werk met Excel2003 en beide macro's geven bij mij hetzelfde resultaat.

Ik kan dus niet verder helpen.

Misschien dat iemand anders met Excel2010 het probleem kan reproduceren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan