Zoom image on hover

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenv87

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Ben al eventjes op zoek naar een script maar heb nog niets kunnen vinden, dus jullie zijn mijn laatste hoop.
Dit is wat ik wil komen. Wanneer iemand over een foto gaat (hover) komt er een andere foto tevoorschijn.
Ik heb al enkele javascripts geprobeerd maar die verschuiven de tabel mee waardoor de lay out niet meer klopt.
Bedoeling is iets te krijgen zoals op de fotos.

Alvast bedankt

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 48
  • 2.jpg
    2.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 30
Het probleem met die javascriptjes was niet dat het script niet werkt, maar hoe de grote foto gepositioneerd is.

Wil je dat de grote foto de layout niet veramponeerd, dan moet je hem absoluut of relatief positioneren. Je zou hem ook kunnen floaten, maar dat maakt het lastiger om hem op de goede plek te krijgen.

Maar je moet dus zoiets doen met CSS:
Code:
img.bigimg {
  position: absolute;  /* of relative */
  top:  200px;  /* dit kun je ook nog met javascript aanpassen mocht het nodig zijn */
  left: 200px;
}

Ik kan me eigenlijk niet inbeelden hoe je een afbeelding in een tabel kan vergroten zonder je tabel te verknoeien o.O
Misschien moet je de cel waar je afbeelding in staat, groter maken?

Ik kan me eigenlijk niet inbeelden hoe je een afbeelding in een tabel kan vergroten zonder je tabel te verknoeien o.O

Dat kan ook niet, daarom moet je de afbeelding dus niet in de tabel hebben staan maar er voor laten zweven. De vergrootte afbeelding in ieder geval, de kleine kan in de tabel blijven staan.

Mag gesloten worden, heb ondertussen scriptje in CSS uitgewerkt dus zal topic in CSS forum openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan