Zorgt hardeschijf voor lag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy2142

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Hallo,

Ik heb de laatste tijd last van een probleem,
dit is mijn pc nu:
I7 - 3770 3.40 Ghz
AMD Radeon HD 6870
8GB 1600 (waarde vergeten)?
Windows 7 Ultimate 64bit

C, Hardeschijf 300 GB 5200 rpm
D, Hardeschijf 500 GB 7200 rpm

ik denk dat de hardeschijf te langzaam is om de gegevens te verwerken
veel games hebben lag waar onder:
Battlefield
Farcry 3
Hitman Absolution
Black Ops 2

Deze games draaien op alles Max. met 30 frames das gewoon niet speelbaar lager zetten heeft niet altijd zin

heeft iemand een geniale oplossing voor dit probleem ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
wat opvalt is dat C: maar 5200rpm is? Daar staat je OS op neem ik aan?
Oplossing zou kunnen zijn om het OS op de andere schijf te zetten, die sneller is.
Schijfindexering uitzetten is ook een optie en alles wat automatisch staat ingesteld, denk aan schijfopruiming, defragmentatie en evt backup e.d.
Je zou ook eens schijfdefragmentatie kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Volgens mij komt het echt niet door je hardeschijf .
De mijne runt BF3 in max. & de specs van mij pc zijn slechter , & heb maar 1 hardeschijf ook één hardeschijf van 5200 rpm

Tijdens het spelen worden de HDD nauwelijks benaderd dus als het spel eenmaal is geladen zou je weinig last moeten ondervinden van je schijf.
Wel heeft Mik gelijk: een 5.200RPM-schijf voor je OS terwijl je ook een 7.200RPM-schijf hebt is zonde.

Ik zal wel is de HDD omwisselen.
maar als het niet aan mijn HDD licht en als ,Mevlan, zegt dat hij met minder op max. kan waarom ik niet
alles is uptodate en zoo

In iedergeval al bedankt voor alles reactie`s
Goed forum :D

Zou eens via msconfig eens kijken wat er zoal mee opstart, denkelijk een applicatie wat op de achtergrond de recouces opsoepeert.

Nou toen me pc de games niet meer aan kon heb ik heb geupgrade maar me frames blijfen een beetje het zelfde

Waar heb je dan destijds op gebaseerd dat de pc het niet aankon? Wat heb je geüpgraded?

mijn moederbord
mijn CPU (q6600)
en mijn geheugenbalken (DDR2 800 ghz)
toen liep het allemaal niet meer en er kwamen natuurlijk behoorlijk leuke game`s aan vandaar

Jaa ik heb ze allemaal, de nieuwste amd driver en de mee geleverde driver van me moederbord dat lijkt me gewoon alles wat nodig is toch?

je videokaart is te zwak om de genoemde games op max te kunnen draaien de HD6870 is net iets zwakker als de oudere HD5850 (die heb ik gehad)
en kan je zeer zeker vertellen dat je videokaart de boos doener is je zult meer in de richting van een HD7870/GTX660TI moeten kijken wil je de genoemde games op max kunnen spelen

verder heeft een hardschijf geen invloed op FPS maar op laad tijden zodra een spel geladen is heeft de hardeschijf er niks meer mee te maken want het staat op je werkgeheugen

in ieder geval is MAX niet haalbaar zeker niet voor games zoals BF3 en Far cry 3
CoD Blops 2 zou het echter wel moeten doen

en met max hebben we het over resolutie op 1080P en alles omhoog HBAO AA X 16 etc

zie ook benchmarks klikerdeklik
beetje naar beneden scrollen op metro (kleine map) haalt de hd6870 een gemiddelde van 27.8fps dat is te weinig om deze game vloeiend te kunnen spelen

je zult dus of een andere videokaart moeten aanschaffen of je resolutie/HBAO en AA omlaag moeten gooien

Laatst bewerkt:
@firestorm. Bedankt voor de info ik had al zoon donkerbruin vermoede dat het aan me videokaart lag ik zal die hd7870 is gaan bekijke bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan