Zou een triple core processor helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vivago73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Hallo Allemaal,
Ik zit steeds met het probleem dat bijvoorbeeld een game als Call of Duty 4 niet lekker loopt op mijn PC. De game zelf gaat niet vloeiend en het laden duurt eeuwen. Nu zit ik er aan te denken (tenminste als hier het probleem ligt) om een snellere processor te plaatsen, bijvoorbeeld een AMD Processor A6-3500,sFM1 2.10GHz,Triple-Core,3MB,65W, maar is dit zomaar mogelijk of is dit te hoog gegrepen voor mijn moederbord of krijg ik dan een socket probleem en hoe zit het met de koeling?
Naar mijn mening moet mijn video kaart het makkelijk aankunnen, ATI Radeon HD 4670.
Het zijn een aantal vragen maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Hieronder mijn systeemoverzicht, bedankt alvast.

Moederbord: Asus P4S800
Chipset: SiS 648FX
Processor: Intel Pentium 4 @ 2600MHz
Aantal Core 1
Socket 478 mPGA
Fysiek geheugen: 2048MBDDR-SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 4670
Harde Schijf: Maxtor 6L250R0 ATA Device (251 GB)
Harde Schijf: ADATA NH13 (1000GB)
DVD ROM: Toshiba-Samsung CD/DVDW SH-S182D
DVD ROM: Asus DRW-1612BL
CD ROM: LG CD-ROM CRD-8522B
Monitor Type: Samsung SyncMaster � 20 inches
Netwerkkaart: Silicon Integrated Systems (SiS) 900 10/100 Ethernet Adapter
Besturingssysteem: Windows Vista � Home Premium Home Editie Media Center 6.0
DirectX: Versie 10.00
Windows Performance Index: 1.0 AAN 5.9

dan krijg je een soketprobleem en dan moet je koelpasta gebruiken als je koeler eraf is
het moet een intel prossesor zijn of je moet dan je moederbord veranderen

Dat gaat niet werken. Je zult je moederbord, processor en eventueel geheugen moeten vervangen.

De computer is veel te oud om nog deels te upgraden. Overigens is de genoemde CPU een hybrid met ingebouwde videokaart. Daar je al een 4670 hebt kun je beter voor een dedicated processor gaan.

Oké dank jullie wel voor de snelle reacties. @ Wampier, wat bedoel je met een dedicated processor, is het zowiezo mogelijk om mijn PC sneller te maken met een processor en zo ja welke raden jullie dan aan.

Ik denkt dat je beter naar een redelijk geprijst upgrade setje kan uit gaan kijken, dan nog geld te stoppen in dit systeem. De componenten e.d. zijn dusdanig achterhaald, dat een nieuwere investering eigenlijk niet meer gerechtvaardigd is ..

Suc6! ;)

De A6 die je noemt is een processor (CPU) en videokaart (GPU) ineen. Die is dus (veel) duurder dan alleen een CPU. Daar je al een videokaart hebt kun je beter kiezen voor alleen een CPU.

Maar je zult inderdaad van de "grond af" moeten upgraden. Dat gezegd hebbende, kun je de snelheid van je huidige computer meer dan verdubbelen voor 140 euro. Natuurlijk onder voorwaarde dat de rest te hergebruiken is. Indien er nog schijven met PATA aansluitingen inzitten en/of een te kleine voeding moet daar ook naar gekeken worden.

Oké, super bedankt allemaal voor de reacties en antwoorden. Met de voeding zit het volgens mij wel goed (Corsair Power 400W). Ik vind het upgrade setje van Harry wel boeiend, momenteel niet de financiën om een hele nieuwe set te kopen en dit lijkt mij een goed alternatief. Dank voor jullie hulp.

Let wel, die upgrade kits bestaan vaak uit geheugen + cpu + moederbord .. Denk dat je daar natuurlijk ook al mee geholpen bent, echter zij het niet, dat je er niet van moet verwachten dat je daar de laatste games vloeiend op kan draaien, aangezien de onboard videokaartjes vaak nogal achterblijven ;)

Dus als je vet wilt gamen, dan zul je er als nog een goed videokaart erbij aan moeten schaffen ..

Suc6! ;)

Het is jammer dat ik mijn huidige videokaart niet kan gebruiken, maar ja zit niks anders op. Het zou leuk zijn als er een AGP-PCIe adapter op de markt was..... :D
Bedankt allemaal!

Als dat zo zou zijn, dat van die adapter, dan wordt die videokaart een aardige bottleneck in dat systeem ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan