Zoveelste vraag over microfoons, sorrie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Hoi,
Ik ben inmiddels drie uur bezig om zoveel mogelijk forums te lezen, maar ik kom er niet uit. Dus ik plaats maar een nieuwe, sorrie!!!!

Ook ik dacht namelijk leuk met een microfoon door de muziek heen te kunnen 'bleren', maar niet dus. Ik heb de volgende geluidskaart met stuurprogramma:

Naam: NVIDIA(R) nForce(TM) Audio
Stuurprogramma: c:\windows\system32\drivers\nvapu.sys (6.14.0366.0 built by: NVIDIA, 305,38 kB (312.704 bytes), 2-9-2003 16:51)

Merk van de microfoon is Rlaky WM 308.

Ik heb de microfoon in de rose ingang geplugd en aangezet (achter-ingang ook geprobeerd, geen verschil). Het volume staat niet gedempt en via volume-instellingen staat de Microphone Boost aangevinkt.

Ik ben geen wizzard en kom dus niet verder dan een hoop gegrom richting mijn pc en microfoon. Wilde hem al bijna de prullenbak in gaan gooien, maar wellicht dat jullie mij kunnen helpen?

Groetjes Christa

hoe wat wie waar wil je door heen 'brullen' ?

Je kan via een opname programma van windows testen of hij het doet.
Ik weet niet precies hoe het heet maar wel ongeveer waar hij zit (ben geen windows gebruiker op het moment)

start > programma's > bureau-accessoires > entertainment > geluids recorder (of iets in die richting)

Hoe: door een microfoon, Wat: DJ'en door de muziek heen, Wie: ik, Waar: op de voetbalclub.....haha......!

Maar.... ik heb bij entertainment gekeken, maar daar staat alleen Media Player en geen geluidsrecorder...? Wat nu?

Groetjes!

Sorrie, ik heb wél een geluidsrecorder (stond in ene andere map). Maar er komt nog steeds geen geluid door de microfoon.

Overigens, via configuratie, spraak, zou ik een tabblad 'spraakherkenning' moeten hebben, dat heb ik niet. Heeft dat er mee te maken???

Groetjes Christa

Doorloop deze stappen eens.
Weet je zeker dat de microfoon het doet trouwen? Je weet maar nooit, misschien is deze stuk?

Ik zal de stappen doornemen en morgen de microfoon eens ergens anders testen.
Wordt vervolgt!

Groetjes!

Hoi, ben ik weer!
Ik heb de stappen bekeken en ik heb het idee dat dat allemaal goed staat...?? Hoewel ik nog steeds geen tabblad 'spraakherkenning' heb. Wellicht dat het dan toch aan de microfoon ligt, maar ik heb hier geen mogelijkheden om het te testen. Dat kan ik donderdag op de club doen. Wordt vervolgt!
Groetjes Christa

Nou, ik heb hem getest op de voetbal en hij doet het dus gewoon niet!!! :evil:
Heb vanavond afgesproken om het om te ruilen, dus ik ga vanavond weer even knutselen hierzo... wordt weer vervolgt! Groetjes Christa

Hoi ben ik weer!
Nou, ik heb de microfoon omgeruild. Die jongen heeft hem getest op zijn eigen pc en daar doet hij het perfect. Maar wat denk je? Bij mij gebeurd er nix!!!! :evil:
Ik weet het nu echt niet hoor! HELLUP!!!

Heyyyyy.... is er niemand meer met suggesties? :confused:
Ik las wel nog in één van de forums iets over drivers installeren??? Zegt me niet veel, maar is dat misschien nog een optie voor mij? Hoe doe ik dat en vooral wáár vind ik de juiste drivers??? Ik heb een NVIDIA(R) nForce(TM) geluidskaart (zegt mij overigens niets!). Ik hoor het graag!
Groetjes Christa

Uit de vorige reacties moet ik concluderen dat de driver van je geluidskaart goed geïnstalleerd is.
Er staan toch geen gele of rode tekens in apparaatbeheer?

Nou het moet écht aan mijn computer liggen, want ik heb net die jongen gesproken waar ik hem van heb gekocht, en die zegt dat de microfoon die ik heb geruild het bij hem wél doet!

WIE O WIE kan mij nou toch helpen??? :confused:

Ik zou bijna zeggen dat er dan iets mis is met de mic aansluiting.
Misschien een nieuw geluidskaartje aanschaffen? :confused:

Nieuwe geluidskaart??? Maar mijn muziek klinkt perfect!? Of heeft dat er niets mee te maken? Hoe weet ik dan dat die kapot is voor ik zomaar een nieuwe koop? Kan ik die eruit halen (euh, twee linker handen, pas op haha) en meenemen naar de winkel waar ik hem gekocht heb om te testen ofzo?? Het zou overigens wel de boel verklaren natuurlijk!
Groetjes!

Het kan zijn dat er natuurlijk iets mis is met de microfoon uitgang van je onboard geluidskaart.
Je zou misschien naar een pc-zaak kunnen gaan om deze te laten testen, je kunt ook een nieuwe geluidskaart aanschaffen, deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer.
Als de kaart in windows zichtbaar is en alle instelingen staan goed dan neem ik aan dat er iets mis is met deze uitgang van je geluidskaart.
Zelf heb ik dat ook met de voorste uitgangen van mijn onboard geluidskaart, na alles grondig te hebben getest heb ik nog steeds geen geluid uit de pc, conclusie, het ligt aan de uitgangen van de onboard geluidskaart.
Ik heb daar verder geen probleem mee maar als je deze persé wilt gebruiken zou persoonlijk toch maar een bezoekje plegen aan een pc-zaak of een probeer/nieuwe geluidskaart plaatsen.
Ik geloof toch wel dat we alle opties zo langzamerhand hebben gehad, tenzij er iemand nog suggesties heeft?

Hmmmm, ik ga maandag gelijk bellen naar de leverancier hoe ik die kaart eruit kan halen. Maar als het aan de uitgang ligt, dan is het wel erg toevallig dat het voor én achter kaduuk is, dus het zal denk ik dan wel de kaart zijn? Maaruh..... in ieder geval alvast bedankt voor alle hulp tot zo ver!!!! :thumb:

Wordt vervolgt!

Ik ga nu maar eens weekend vieren, fijn weekend allemaal!
Groetjes Christa

Mogguh! Bedacht me ineens dat de microfoon het op mijn gloednieuwe laptop óók niet doet. Dus dan zou het bovenstaande niet opgaan....?

De overeenkomsten tussen de pc en laptop, is dat ze allebei Windows XP en Office 2003 hebben. En dus zie ik op beiden geen tabblad Spraakherkenning.... al weet ik nog steeds niet of dat er iets mee te maken heeft.

Las ook nog iets over een firwall....? Moet ik daar nog naar kijken (hoe/waar)?

Nou, tot zover!
Groetjes Christa

Nou, net contact gehad met de leverancier. Zou niet aan de geluidskaart en drivers moeten liggen. Wél aan het feit dat ik een 5.1 speakerset heb. Daarmee zou je alle ingangen/uitgangen blokkeren. Ik heb nu dus twee speakers aangesloten op 1 ingang en de microfoon op de andere ingang gezet.... Via de software NForce kan ik dan weer allerlei instellingen wijzigen, maar het enige resultaat is dat ik een hoog gebrom door mn speakers krijg! De volumeregeling staat nog steeds goed overigens.
Volgens mn leverancier zou het probleem verholpen moeten zijn met de juiste instellingen via NForce... wie weet daar iets meer van???

Overigens, ik wilde graag wat print screens in een Word document laten zien, maar het bestand is te groot ;-) Is daar een andere oplossing voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan