Zowel brander als speler pakt geen dvd meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
3
Goede avond,

Ik heb sinds lange tijd een probleem met zowel mijn dvdspeler als dvd brander.

Merk speler: JLMS XJ-HD166S
Merk Brander: Lite On DVDRW SOHW-832S

Zowel de brander als de speler leest geen dvd's meer. Dus ook de brander brandt niet meer. Gewone cd's of cdroms pakken ze wel en brandt de speler wel. Ik heb een tijd geleden het programma Alcohol 120% gehad. Deze heeft toen 2 virtuele dvd spelers aangemaakt om zo spellen te kunnen draaien. Kan het zijn dat dit er iets mee te maken heeft en hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ik heb gezocht naar nieuwe drivers, maar helaas niks kunnen vinden. Ook zie ik bij de eigenschappen dat de locatie 0 is. Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft omdat ik op het punt sta mijn pc te formatteren en bang ben dat ik daarna geen XP kan installeren.

Alvast bedankt!

MVG Léon

PS: Het verwijderen van de speler en de brander in apparaatbeheer en opnieuw opstarten werkt niet, de pc herkent ze als nieuwe hardware maar leest nog steeds geen dvd's.
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd om je IDE poort uit apparaatbeheer te verwijderen?
Anders de brander en speler loskoppelen, en je pc opnieuw opstarten.
Hierna de pc afsluiten, en alles weer aansluiten.
 
Ook het verwijderen van IDE heb ik geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde effect. Hoe moet ik de speler en de branden precies loskoppelen? En hoe zit het met de drivers?

MVG Léon
 
Speler en branden losgemaakt en weer aangesloten na opnieuw opstarten. De brander werkt nu wel en de XP cd start op voor installeren. Nu een nieuw probleem, kan bij de gebruikersovereenkomst geen f8 drukken, wel alle andere opties zoals pagedown en esc.. Heel raar! Miss handig om ff ander toetsenbord te proberen!?
 
Heb je misschien zo'n toetsenbord waar de F toetsen een dubbele functie hebben?
Even f-lock toets erbij gebruiken (of een andere toets) om de F-fuctie aan te zettten?
 
Ik kan het ff niet meer volgen. Je brander werkt weer wel, en je PC boot vanaf je Xp cd. Maar je kan de gebruikersovereenkomst niet bevestigen met F8?
Dit heeft dan niets meer te maken met je brander. Misschien ff een nieuw topic maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan