Zowel grafische als 3D-kaart 'geweigerd'.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, ik heb 3 best vage vragen. Een kennis heeft een probleem met een 'nieuwe' PC. Hij heeft mijn oude moederbord en daar wilde hij zijn grafische kaart (AGP) inprikken. Dit ging wel, maar hij heeft totaal geen beeld en het moederbordspeakertje blijft piepen (ook al weet hij natuurlijk niet zeker of dit hierdoor komt...). De grafische kaart heeft het tot het moment van omzetten gewoon gedaan!
Ook heeft hij een (PCI?) 3D-kaart en die lijkt zelfs niet te passen... Ik weet niet precies hoe hij het bedoeld, omdat ik zijn kaarten niet heb gezien, maar die 3D-kaart schijnt ook groter te zijn?! Heeft iemand enig idee in één van deze problemen?

Alvast bedankt!

GRTZ fun_surfer.

P.S.: alles gaat via-via, hij kan nu ff niet in zijn PC natuurlijk... ;)

Muurhond, jij bent ook een mooie! Maar inderdaad, ik kan alleen maar aannemen dat hij de kaarten in het goede slot prikt. ;) Ik heb met mijn schoonvader gesproken en die opperde direct dat de kaart toch misschien kapot is... Die 3D-kaart zou trouwens ISA kunnen zijn, alhoewel ik daar niet zeker van ben natuurlijk.

Toch bedankt voor je reactie!

GRTZ fun_surfer.

Geplaatst door fun_surfer
Muurhond, jij bent ook een mooie! Maar inderdaad, ik kan alleen maar aannemen dat hij de kaarten in het goede slot prikt. ;) Ik heb met mijn schoonvader gesproken en die opperde direct dat de kaart toch misschien kapot is... Die 3D-kaart zou trouwens ISA kunnen zijn, alhoewel ik daar niet zeker van ben natuurlijk.

Toch bedankt voor je reactie!

GRTZ fun_surfer.

Nee, die worden al lang niet meer gemaakt en zijn niet eens 3D-kaarten.

Om wat voor kaart gaat het?

Een AGP-kaart moet in het kleine, bruine slot op het moederbord. Pas op! Soms moet je em vastklikken dmv een kleine hendeltje die je omlaag moet halen nadat je em er in hebt gezet.

zijn videokaart is al bijna 8 jaar oud!!

zijn kaart is al 8jaar oud zeg tie
kan het zijn dat hij daarom niet werkt ??
en zijn kaart aanstuiting bestaat uit twee delen en zijn slot niet het is wel een agp kaart
rara hoe kan dit !!!!

Re: zijn videokaart is al bijna 8 jaar oud!!

Geplaatst door stoof
zijn kaart is al 8jaar oud zeg tie
kan het zijn dat hij daarom niet werkt ??
en zijn kaart aanstuiting bestaat uit twee delen en zijn slot niet het is wel een agp kaart
rara hoe kan dit !!!!

Dat zal wel een Matrox-kaartje zijn, alhoewel ik betwijfel of AGP echt al zo lang bestaat.

Zit er wel een AGP-slot op het moederbord eigenlijk?

AGP-slot =klein en donkerbruin van kleur.
PCI-slot = meestal wit, iets langer dan AGP-slot maar
iets korter dan een ISA-slot
ISA-slot = langwerpig en zwart van kleur.

Hoop dat dit wat helpt bij het indentificeren van het slot.

Beste Muurhond, op het moederbord zit i.i.g. een AGP-slot, ik heb er zelf ook een AGP-kaart op gehad. Hij heeft nu wel beeld, maar dit is via de on-board videocontroller. Hij ziet tenminste weer wat... Of het met die 3D-kaart is gelukt weet ik niet, of stoof of ik zal hier wel op terug komen.

TNX voor je uitleg, kan ik ook weer wat van leren; meestal heb ik alleen nog maar met AGP en PCI te maken, ISA is voor mijn PC-tijd en Matrox ken ik al helemààl niet! :o

GRTZ fun_surfer.

Als het werkelijk een AGP kaart van 8 jaar oud is dan heb je grote kans dat het voltage wat de kaart nodig heeft niet geleverd kan worden door het moederbord, er bestaan namelijk 3,3 V en 5 V kaarten.

Geplaatst door fun_surfer
Beste Muurhond, op het moederbord zit i.i.g. een AGP-slot, ik heb er zelf ook een AGP-kaart op gehad. Hij heeft nu wel beeld, maar dit is via de on-board videocontroller. Hij ziet tenminste weer wat... Of het met die 3D-kaart is gelukt weet ik niet, of stoof of ik zal hier wel op terug komen.

TNX voor je uitleg, kan ik ook weer wat van leren; meestal heb ik alleen nog maar met AGP en PCI te maken, ISA is voor mijn PC-tijd en Matrox ken ik al helemààl niet! :o

GRTZ fun_surfer.

Je kan het onboard-videokaart in het BIOS uitschakelen als het goed is. Tevens is Matrox een fabrikant van videokaarten, net zoals nVidia en ATI.

Beste maestro12, ik zal alles doorgeven wat je hebt geschreven. Hij zou eerst die kaart bij een ander erin prikken om te kijken of-'ie het daar wel doet.
Muurhond, ik heb hem gezegd dat hij even de on-board controller moet gebruiken, dan heeft hij tenminste even beeld, ervan uitgaande dat zijn grafische kaart kapot is. Ik zelf heb ook die controller op dat moederbord uitgezet. FF batterijtje gelicht en hij stond weer aan, als hij weer een nieuwe kaart koopt neem ik aan dat hij hem weer uitzet...
Ik had begrepen dat Matrox een type kaart is, maar nu is het me helemaal duidelijk! :thumb:

GRTZ fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan