Zowel Vista Als XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Hallo,

Huidige status:
- Windows Vista Ultimate x64 geïnstalleerd
- Een 80 GB HDD (ongepartitioneerd) waarop Windows Vista Ultimate x64 geïnstalleerd is.
- 400 GB HDD (ongepartitioneerd) die ik voornamelijk als extra schijfruimte gebruik.

Echter ontdek ik nu wel vaak dat ik bepaalde programma's moet kunnen gebruiken die niet op Vista werken. Dus nu ik zeg maar ook nog XP Pro x32 erop installeren. Dit wil ik wel op een aparte partitie. Nu heb ik Partition Magic 8.0, maar die is niet Vista compatible. Jullie nog een manier hoe ik dit zou moeten doen? En wanneer ik dat doe, zijn die partities die ik heb gemaakt dan wel zichtbaar in Windows XP?

Je kan ook gratis virtual machine software downloaden van de micrsoft site (link komt zo)
Hiermee kan je op je vista pc een windows xp pc maken, deze hoef je alleen maar op te starten wanneer dat nodig is, en het kost niet zo veel schijfruimte.

Wel moet je rekening houden dat je als je bestanden over wil zetten van de een naar de ander je dat via je netwerk kaart moet doen. (dwz bestand delen en dan kopieren naar je andere pc)

hier de setup naar de 64 bit software (het is wel engels talig) http://www.microsoft.com/downloads/...02-3199-48a3-afa2-2dc0b40a73b6&DisplayLang=en

voor andere mensen met het probleem of soord gelijk

http://www.microsoft.com/downloads/...02-3199-48a3-afa2-2dc0b40a73b6&DisplayLang=en

Laatst bewerkt:
Welke moet ik dan downloaden? De x64 of de x32? Aangezien ik nu Vista x64 heb geïnstalleerd maar alleen een x32 XP heb.

Laatst bewerkt:
Met die virtueele pc software maak je als het waren een 2de computer.
alleen voor deze computer heb je geen onderdelen nodig want hij werkt gewoon op je gewone computer (deze manier word veel opscholen bij ICT opleidingen gebruikt).

het is dus geen programma dat zorgd dat je windows xp programmas kan gebruiken, het is een programma wat een computer voor je maakt.

en als je wilt kan je alle besturings programmas er op installeren (zelfs linux)

Ik denk de x64 bits aangezien normaal gesproken x64 besturingssystemen ook 32 bits programma's kunnen runnen.

Ik denk trouwens niet dat dit een goede oplossing zal zijn voor mij. De programma's die ik zal gaan gebruiken zijn extreem zwaar, en met die Virtual Pc blijft Vista runnen op de achtergrond. Ik vind het ook een beetje raar want je moet een maximaal gebruik van het RAM toekennen aan Virtual PC.

bij een virtual pc kan je zoveel ram als nodig is toekennen, maar als dit niet de oplossing is dan moet je over naar dual boot.

maar je kan geen XP installeren als vista al geinstalleerd is.

lees deze draad eens.
Als je hier trouwens op zoeken klikt kun je nog veel meer vinden

Wat ik dus nu gewoon ga doen is:
M'n C schijf waar Vista op staat partioneren naar 2 partities: 1 waar Vista op staat en 1 waar XP op gaat staan.
Die 400 GB ga ik gebruiken als opslagruimte. Hier installeer ik al m'n programma's ook op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan