Zp maar een vraag .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Zo maar een vraag ...

Mijn C-schijf geeft aan: grootte 55 gb in gebruik 45 gb

Nou doe ik mijn C schijf open ....en selecteer alles incl verborgen bestanden ....
Ik kijk bij eigenschappen hoeveel dat is en die geeft aan 35 GB....

Ik ben benieuwd waar de ontbrekende 10 GB ( die in gebruik is) dan zijn ?:rolleyes:
Zit me gek te prakkiseren maar ik weet het ff niet :o

Hallo, bedoel je dit. Hoe groot is mijn schijf. Ga naar Start en klik met je rechtermuisknop op Computer. Klik op Beheren en ga naar Schijfbeheer. Kijk onder Schijf 0 wat de grootte van harddisk is.

Hoi Manamana

Nee precies zoals ik het zeg....
ik heb mijn HD in 4 schijven gedeeld maar daar gaat het niet om.

1 daarvan is natuurlijk de C schijf.
Die is 55 GB groot en is voor 45 GB in gebruik.

Maar als ik de " C Schijf " verken en alles wat ik zie selecteer en kijk naar eigenschap kom ik maar aan 35 GB in gebruik .
Waar bestaat de overige 10 GB dan uit.....:o

Het zal wel een gedeelte als wisselbestand gebruiken voor het goed functioneren van alles. En er wordt ruimte gebruikt voor systeemherstel. Je zou nog even schijfopruiming kunnen toepassen.

Laatst bewerkt:
M.b.v. TreeSize kun je er eenvoudig achter komen welke bestanden/folders de meeste schijfruimte in beslag nemen.

Dit is de link naar de freeware versie:

http://www.jam-software.com/treesize_free/

Het programma sorteert standaard de folders (en de bestanden daarin) op grootte (de grootste folders staan bovenaan).

De wisselbestanden kunnen inderdaad veel ruimte in beslag nemen. In mijn geval is dat nu ong. 7 GB.

Dank jullie wel voor het mee denken en M4RC0 voor je prog ;)
Als jullie het bij je eigen C Schijf doen zit er dan ook zo veel verschil in ?

2015-01-30_14-15-09.jpg2015-01-30_17-16-01.jpg

Dit is dus de zelfde schijf maar de PC zegt 55GB en het progje zegt 50 GB :shocked:

Laatst bewerkt:
Het verschil is hier ook groot. Maar het gaat erom dat je de grootste folders + bestanden op deze manier makkelijk kunt vinden.

Dank voor jullie info..
Mijn vraag was dus

Waar bestaat de overige 10 GB dan uit.....
Het verschil tussen :

-C-schijf geeft aan: grootte 55 gb in gebruik 45 gb
Maar ik kom aan............... 35 GB in gebruik . als ik de schijf verken alles selecteer en dan naar de grootte kijk

------------Totaal verschil 10GB

Nog steeds geen idee..:o

Als je in TreeSize op het pijltje klikt naast "14 GB [5 files]" krijg je deze bestanden te zien. Waarschijnlijk zijn dit de wisselbestanden (pagefile.sys, hiberfil.sys). Dit zijn systeembestanden die wellicht niet worden meegenomen in de grootte.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar dat foldermapje (Wit) rechtermuisknop of gewoon openen en wat Marco zei. En wat ik zei in # 4.

Laatst bewerkt:
Als je in TreeSize op het pijltje klikt naast "14 GB [5 files]" krijg je deze bestanden te zien. Waarschijnlijk zijn dit de wisselbestanden (pagefile.sys, hiberfil.sys). Dit zijn systeembestanden die wellicht niet worden meegenomen in de grootte.

Dat was nou het antwoord wat ik zocht :thumb:.... Ik vermoeden het al maar het werd me maar niet duidelijk:evil:
Nogmaals dank voor jullie inzet en een fijn weekend !!!!:d

Helemaal niet erg. Nu wel he. En jij ook bedankt groeten van ons allen maar weer. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan