Zucht....krijg pc ellende niet opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Hoi,

Op de computer hebben we probleem. De pc had al eerder een probleem bij het afspelen van filmpjes. Daar we de oorzaak niet konden vinden, hebben we maar weer eens een keer windows opnieuw geïnstalleerd.
Ook hebben we een nieuwe usb kaart gemonteerd, omdat de onboard usb defect was en dus printen onmogelijk was.

Na de herinstallatie kunnen we nog steeds niet normaa aan de pc werken. Het systeem bevriest spontaan ongeacht wat we aan het doen zijn.
Zelfs de start loopt niet altijd vlekkenloos (soms 5-6 keer opstarten om in windows te komen)

Ik weet het niet meer, want we doen gewoon simpel internetten, msnen en wat brieven schrijven.

Kan een videokaart onboard (vermoedelijk 8 MB) zoveel problemen veroorzaken?

Systeem:
Pentium 3, 1300Mhz, Windows XP

Hoi,

Krijg je een foutmelding, blauw scherm?
En zoja laat even weten wat er fout gemeld wordt..

Geplaatst door leoneke
Hoi,

Krijg je een foutmelding, blauw scherm?
En zoja laat even weten wat er fout gemeld wordt..

Nee, er komt geen enkele foutmelding.
Hij bevriest volledig en kan alleen gerest worden.

Het valt me op dat de pc sowieso erg traag is....:confused:
(De pc is verder qua spyware schoon)

Lijkt me idd een hardwarematig probleem, probeer eens zoveel mogelijk hardware los te halen, dus alleen mainboard, cpu, videokaart, 1 geheugenbankje en HDD aansluiten.

Kijk of het dan werkt, evt daarna hetzelfde maar dan geheugenbankje omwisselen.

Geplaatst door GForze
Lijkt me idd een hardwarematig probleem, probeer eens zoveel mogelijk hardware los te halen, dus alleen mainboard, cpu, videokaart, 1 geheugenbankje en HDD aansluiten.

Kijk of het dan werkt, evt daarna hetzelfde maar dan geheugenbankje omwisselen.

Niets geholpen..... :mad:

Ik verdenk zelf mijn onboard videokaart, omdat de beelden steeds langzamer komen, programma's (Word, Excel, enz.) lang duren voordat ze opstarten...

Nu heb ik eeh bruinkleurig slot (slechts 4 cm??), 3 pci sloten en een grote zwart slot (geen flauw idee wat dit is).
Zelf heb ik nog een Geforce 2 liggen, maar die is groter dan het bruine slot....

Bruin is AGP voornamelijk gebruikt voor videokaarten
WIT is PCI ook te gebruiken voor video
Zwart is ISA oud slot, wordt bijna nooit meer gebruikt (In dit geval zou ik deze niet gebruiken voor de videokaart)

Dan heb ik geen extra aansluiting? Er zit welliswaar een bruin AGP slot, maar die is vele malen kleiner als de videokaart aansluiting.

Opnieuw alle stofdelen zorgvuldig verwijderd. Dit hadden we wel al eens gedaan, maar nu de pc zover als mogelijk is uit elkaar gehaald....

Sindsdien blijft hij niet meer zo vaak hangen.

Laatst bewerkt:
Een bruin slot van ongeveer 4 cm is geen AGP slot maar een CNR slot, niet geschikt voor AGP kaarten dus.

cnr_l.jpg

Je schrijft dat de on-board USB defect is, hoe is dat vastgesteld? Mijn vermoeden gaat dan meer uit naar een defect moederbord of een niet toereikende voeding.
Geef eens zoveel mogelijk info over de pc, merk en type moederbord, voeding enz.
Je kan eventueel het programma Everest home gebruiken om daarachter te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan