zuivere ME,Hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vreemdevogel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
5
M'n ME wil ik na crash helemaal terug "zuiver" opstarten want er stond van alle junk op na al die jaren.
Hoe ga ik te werk om alles op m'n CompaqPressario Pc leeg (C) te maken en ME terug te install.
Ik heb al back-up van Mail & Data's gemaakt.

In mijn handen heb ik hier:
een ME opstartdiskette
org.Ms CD met alle Me drivers
org.Compaq Me recoveryCD
en ook een van mijn zus gekregen org.Ms WindowsME installatie (2CD's)

Ik lees hier en daar over FormatC,Fdisk enzv....maar daar begrijp ik niet veel van,wel weet ik hoe in de Bios te geraken,of is dat niet nodig....
Graag wat simplistisch uitgelegd want dit is de eerste maal dat ik me in deze wereld begeef
:rolleyes:
Bedankt
 
Welkom op helpmij.

Je hebt alles wat je wilt bewaren op een cd gezet, mooi.
Dan hoef je alleen maar de recovery cd te gebruiken.
Die in je cd rom stoppen en het zou vanzelf moeten gaan werken.
Goed lezen wat er allemaal gevraagd wordt.
Je hele harddisk wordt geformatteerd en daar hoef jij niks voor te doen.
De recovery cd neemt al het werk voor jou over.

Suc6.;)
 
Hoi Puppie,bedankt voor je welkom:thumb:
Zeer interessante Web trouwens,hier kun je flink wat leren als je tijd hebt !!

Dus ik hoef niet eerst de oude Me te verwijderen ?
En de C cleanen doet de recoveryCD ook als ik het goed begrijp....dus geen manuele Fdisk ,Format C enzv....mooi zo.
Is de C dan ook helemaal leeg gemaakt of blijven er nog wat spullen aanwezig die eventueel mij het leven kunnen zuur maken achteraf ?
Ik zou graag in afzienbare tijd een 2de harde schijf willen (laten ?) plaatsen,moet dat dan terug helemaal gebeuren of heeft dat er niets mee te maken en is dat zoals een xtra CDR of Diskette station eigenlijk ?
Dank voor je hulp


:cool:
 
Als het een goede recovery is dan hoef jij niks te doen en wordt alles netjes gewist (geformatteerd) en dan alles er opnieuw op.
Tweede harddisk is inderdaad hetzelfde als een extra cdrom.
Maar als je het zelf gaat doen dan moet je nog wel even op een paar dingen letten.
Als het zover is dan kun je gebruik maken van dit forum, voor vragen, of je laat het doen.

Suc6.:D
 
OK...als't zover is voor de 2 de harde schijf maak ik nog es gebruik van deze prachtige Site en ga intussen zoveel mogelijk berichten lezen om te leren.
(De recovery is die org. van mijn Presario,dus zal wel goed zijn!)
Bedankt Puppie
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan