• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zwaartepunten data visueel weergeven in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiekLamers

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2018
Dag allen,

Ik ben op dit moment bezig met een activiteitenoverzicht voor het jaar 2019 in Excel.
Het enige waar ik nog mee aan het worstelen ben is het visueel maken van de zwaartpunten in de data ofwel het kunnen zien in welke maand veel activiteiten plaatsvinden en in welke maanden minder.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Het liefst zou ik een grafiek (kolom of lijn) hebben met daarin januari - feb etc. etc. in de X-as en de hoeveelheid activiteiten in die maand in de Y-as.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik dit bewerkstelligen?

Alvast dank voor jullie hulp :)!

aantal activiteiten per maand tellen (Met formule of draaitabel), en er een grafiek van maken lijkt mij. Meer valt er niet over te zeggen zonder een voorbeeldbestand.

ik heb een draaitabel aan je bestand toegevoegd

Bijlagen

Ik zou alle gegevens gewoon in 1 werkblad zetten.
Die draaitabel doet zijn werk dan toch wel.

Excuus, ik dacht dat het gefixt was, maar ik krijg de draaitabel niet op een juiste manier verwerkt in de overige werkbladen. Hoe kan ik de gegevens van een ander werkblad in de draaitabel krijgen met het draaitabel dat Cow18 voor mij heeft gemaakt in het werkblad overheid? Ik heb de draaitabel gekopieerd naar de andere werkbladen, maar hij pakt de gegevens van het werkblad overheid, terwijl ik dan bijvoorbeeld de gegevens van het werkblad Algemeen wil gebruiken... Wat is de oplossing?

Als je gewoon gekopieerd hebt, dan zal je het gegevensbereik moeten aanpassen.
In je draaitabel staan en dan Analyseren>Andere gegevensbron en daar je bereik intikken of selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan