Zwak draadloos bedraad goed wat kan ik nog proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senna123

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Heb inmiddels mijn netwerk draaiend bestaande uit twee routers en een UPC modem
Bedraad werken alle compententen goed
Qnap Nas streamen zowel boven als beneden bedraad via plafon mediaplannen
De vaste pc en ps3 allemaal geweldig echter de draadloze verbinding is instabiel soms werkt deze goed maar vaak wordt hij niet eens gezien hij is dan volledig onzichtbaar in het draadloos netwerk
Ik heb het een en ander aangesloten zoals in deze link
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Alleen hangt de pc en Nas en een mediaplannen aan de eerste ook een draadloze router in mijn geval

Welk kanaal kan ik het beste kiezen in de router nu staat hij op 6
Wederom alvast bedankt voor de reacties

met die instellingen zal het wel goed zitten, kanaal zou nog een puntje kunnen zijn, afhankelijk van hoeveel andere draadloze netwerken er in de buurt zijn.
Maar... je zegt dat het draadloze signaar instabiel is. Hoe is de situatie in huis? Waar staat al die appartuur? Begin ermee om die draadloze router op een stratigisch punt in huis te plaatsen, dat scheelt al de helft. Verder nog zorgen dat hij niet in de buurt staat van elektrostatische storingsbronnen zoals, magnetrons, (beeldbuis) tv toestellen, speakers etc. Hou het ding daar zo mogelijk mininaal een meter vandaan (en dat geldt ook als er een muurtje tussen zit). Zelfde geldt voor allerlei bekabeling. Hou die zoveel als mogelijk weg van de (draadloze) router, of probeer het af te schermen. Kijk ook eens bij de apparaten die gebruik maken van het draadloze netwerk. Liggen daar stekkerdozen, of maak je gebruik van wandcontactdozen zonder randaarde? Trek die stekkerdozen eens opzij, grote kans dat dat verschil maarkt in ontvansgt. Vervang ze door afgeschermde stekkerdozen. De wcd's vervangen is sowieso verstandig natuurlijk, maar is een wat meer ingrijpende maatregel...

Als niets werkt, zou je kunnen overwegen een repeater (signaalversterker) te gebruiken. Dat is een apparaatje dat het draadloze signaal oppakt, verwerkt, en vesterkt verder stuurt.

Beste madmuppet,
Allereerst bedankt voor je heldere en uitgebreide uitleg (leve de forums)
Ik ga je tips zeker uitvoeren
Wat het probleem rondom de netwerksterkte was weet ik inmiddels
Ik kwam er achter dát ook telefoneren vast toestel heel moeilijk ging
Dus je raad het al !!! UPC mijn grote vrienden
Ik heb UPC gemaild (Ipad g3) en gevraagd of zij eens kunnen kijken en restten daar
En wat denk je alles werkt nu (afkloppen) als een terelier

Ik hoop dat het zo blijft
Mvg,Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan