zwak signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

telempa

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Situatie: signaal op de laptop heb ik van mijn buurman, met toestemming. Dat is zwak en valt regelmatig weg zodat ik een dongel heb aangeschaft voor het netwerk van KPN, ook zwak. Ik woon in een bosrijke omgeving waardoor er een slecht bereik is, ook met de mobiele telefoons, behalve KPN.
Ik heb liever geen vaste aansluiting omdat ik veel in het buitenland ben. Kan ik het signaal van mijn buurman versterken? Zo ja, hoe?

Via Google ben ik veel te weten gekomen en zag nu bij Beslist.nl veel soorten repeaters. Om te beslissen, moeilijk. Nu de bladeren van de bomen zijn heb ik een matig tot redelijk bereik maar dat wordt in het voorjaar een probleem. De afstand tussen ons is ong 50 meter. De repeater komt bij mij te staan. Dus niet bij de router. Waar kan ik beste naar zoeken?

Kijk, dit is nu precies waar ik mee verder kan. Ik heb gelijk op de site gekeken voor de Linksys RE 1000 en zal die bestellen. Hartelijk dank en wacht met spanning op de bezorger.

Ik zou reageren nadat ik de repeater had aangesloten maar ik wacht nog even met aanschaf. Ik ga eerst een paar maanden naar Senegal. Daarna zal ik tot aanschaf overgaan en me weer melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan