Zwak WIFI-signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

DomRouterBlondje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2014
Beste gebruikers, sinds kort ben ik overgeschakeld van provider (Belgacom --> Scarlet). Aangezien men dezelfde producten gebruikt als Belgacom voor het internet (b-box 2) zag ik er geen graten in om over te schakelen. Nu blijkt echter dat het signaal (WIFI) van de b-box van Scarlet zeer laag is (bovenverdiep geen internet of één balk) terwijl dit bij Belgacom niet zo was.

Ik heb hier nog steeds de vorige b-box van Belgacom bij de hand, is het mogelijk om deze te verwisselen met die van Scarlet en instellingen aan te passen? Of gaat dit niet?

Wat gegevens:
- Windows 7 voor alle computers / laptops
- VDSL-2 modem
- http://www.scarlet.be/nl/packs/trio-internet-tv-telefonie/

Aan de specificaties van de computers / laptops ligt het volgens mij niet aangezien deze voorheen een goed signaal ontvingen. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Scarlet, deze persoon kon me niet verder helpen buiten te zeggen dat Belgacom b-box 3 gebruikt (wat bij mij niet zo was, er staat b-box 2 op zowel modem van scarlet als belgacom) en om eventueel de modem te verplaatsen (niet echt mogelijk, de modem staat al zo dicht mogelijk bij bovenverdiep).

Alvast bedankt !

Ik begrijp jou niet.
Volgens scarlet.be krijg je een gratis modem/router van scarlet.
Misschien is die wel beter

Houd je vast, want aanbieders zullen een andere router of modem niet zomaar toestaan/authoriseren. Er is een kans dat je de boxen kunt verwisselen en dat niemand wat merkt, zolang je niet in de instellingen komt en/of het toestel reset. Daar heb je dus maar heel even wat aan.

Controleer eens of de WiFi het zelfde kanaal gebruikt als eerder. Net als alles wat zend en ontvangt, heb je keuze uit verschillende kanalen en de ene is meer bezet of gestoord dan de andere. Een koelkast of CV pomp of alarmsysteem of draadloze camera kunnen roet in het eten gooien. Een ander kanaal opzoeken is de meest voorkomende oplossing voor dit soort problemen met onverklaarbaar slechte verbinding.

Of bij de instellingen, of in de firmware, is het vaak mogelijk om de sterkte van het WiFi signaal hoger in te stellen. Dit is namelijk makkelijk voor de fabrikant bij strenge wettelijke bepalingen. De zendspanning blijft dan altijd onder de wettelijke norm. Het zou de moeite waard kunnen zijn om voor dat bepaalde apparaat eens naar deze mogelijkheden te zoeken op Internet.

Anders de box meteen proberen te ruilen, aangezien ze nogal snel afgeschreven worden, zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn. Bij aanschaf in de winkel breng je ze ook terug en zij moeten er bovendien garantie op hebben. Het is wel goed dat je eerst advies inwint en zelf alles al hebt geprobeerd. Welkom overigens op het Helpmij.nl forum. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan