zware geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

floddertje

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
21
Soms krijg ik bij het afspelen van filmpjes van die rare geluiden. Stemgeluiden zijn helemaal vervormd en de personen lijken heel langzaam te spreken. Andere keren spelen filmpjes dan weer gewoon af. Kan iemand mij helpen?
 
om wat voor filmpje gaat het over??divx??dvd??
ik denk dat je het over divx films heb
dat kan doordat de film met Xvid codec is gemaakt en als je het afspeelt met een gewoone divx codec dan krijg je dat soort dingen
google Xvid codec
suc6
 
afspelen op je PC of standalone DVD player ???
als op je PC betreft, wat is je configuratie? ik bedoel hoevel RAM, welke CPU en welke VGA kaart
 
heb je deze probleem met alle JPG's (groter dan ?Mb).
ik denk dat je probleem in RAM geheugen zit, 256 Mb is in combinatie met WinXP niet echt ruim, en je Videokaart zal ook niet soepel filmpjes afspelen,

je zou kunnen proberen om wat meer RAM vrij te maken an tijdens afspelen alle andere toepassingen afsluiten...
 
soms heb ik het, soms ook nie. Soms heb ik het nie met grote, dan weer wel met kleine.
Meestal komen de "probleemfilmpjes" van 1 persoon, maar toch zitten er reglmatig tussen die wel goed spelen.
 
kan ook zijn dat compresie van bepaalde JPG's anders is dan van die andere en dat tijdens afspelen/uitpakken wat moeijleker gaat... met iets meer RAM zou (denk ik ) makkelijker gaan. En je geluidskaart, is die ONBoard of PCI ??? dat zou ook reden kunnen zijn...
 
..... en je zou ook die JPG's die problemen geven met een andere afspeelprogje kunnen proberen af te spelen, kijk of dat beter gaat
 
denk niet dat het aan de RAM ligt, ook nie aan de videokaart, want als ik ze afspeel op de pc van mijn echtgenoot (XP;2 x 512MB,NVidea 5900,...) is het net hetzelfde. Kan misschien inderdaad eens proberen met een ander programmatje. Zal eens proberen als ik tjd heb. Bedankt alvast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan