Zwart beeld Acer Aspire 8930G

Status
Niet open voor verdere reacties.

george56

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,beste lezers / deskundigen
Mijn vader heeft een acer aspire 8930G, welke een paar dagen geleden de melding gaf, dat alle beveiligings certificaten verlopen waren.
De datum op de acer gaf het jaar 2024 aan.
Nadat de datum veranderd was, deed hij het even goed, maar opeens startte hij op met een zwart scherm, sloot weer af en startte zelf weer op.
Af en toe blijft hij wel hangen, maar het beeld blijft zwart.
Ik weet niet of het ene met het andere in verband staat, laat staan wat er aan mankeert.
Hopelijk is er iemand die weet wat het probleem is.
Vr. Gr. George

Het kan zijn dat de backup batterij van de BIOS op is. Maar meestal gaat ze 10 jaar mee. Je kan het volgende test proberen: zet de laptop aan de oplader, stel in de BIOS goed datum en tijd in, en zet de computer weer uit, (dus geen standby of zo) maar je laat hem een dag aan de oplader hangen. Dan kan je controleren, of datum en tijd blijven bewaart. Indien dat zo is, dan haal je de laptop van de oplader, en je laat de computer een dag uit staan (echt uit) en dan hang je de laptop weer aan de oplader en je controlleert opnieuw in de BIOS datum en tijd. Is dan datum en tijd weer fout, dan zal ik de BIOS batterij vervangen.

Allereerst bedankt voor de reactie.
Op dit moment kan ik de tijd niet zien of instellen, omdat het beeldscherm zwart blijft, misschien dat ik nog een aantal keren moet opstarten, in de hoop dat ik wel een keer beeld heb, want dat is wel een keer of 2 gebeurd, want toen kon de tijd opnieuw ingesteld worden.
Het is helaas de afgelopen 2 dagen niet gebeurd.
Nogmaals dank
George

Hallo

Heb je beeld tijdens de p.o.s.t. van de laptop ????

Vermoedelijk niet.

Dit :

"Af en toe blijft hij wel hangen, maar het beeld blijft zwart. "

"omdat het beeldscherm zwart blijft"

"in de hoop dat ik wel een keer beeld heb, want dat is wel een keer of 2 gebeurd"

Is allemaal verdacht....

Stel u zelf de vraag of deze inmiddels gedateerde laptop ooit stofvrij/zuiver is gemaakt.

Indien niet , en met deze symptomen vermoed ik dat deze laptop langdurig veel te heet is geworden.

Door de langdurige extreme oververhitting is de g.p.u. gedeeltelijk van het motherboard losgekomen.

Hier wordt dergelijke laptop gedemonteerd ... is duidelijk de verstopte heatpiperadiatoren op te zien :

http://www.youtube.com/watch?v=PZmk1t4NocQ

Deze laptop was snel zuiver te maken (eenvoudig/snel toegangkelijk onderaan)

Hoe je een laptop snel/eenvoudig zuiver kunt maken.

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ardware-issue?highlight=laptop+stofvrij+maken

Ik hoop voor u dat ik geen gelijk heb , maar als uw foutomschrijving een beetje representatief is , vrees ik het ergste...

Peter

Allereerst hartelijk dank voor het uitgebreide en duidelijke antwoord.
Ik vrees dat U gelijk heeft, en ga het denk ik zelf proberen op te lossen, met behulp van de links die U er bij heeft gezet.
Ik had wel de fan schoon gemaakt, maar die was niet echt stoffig, dus ben benieuwd naar de heatpipe.
Ik heb wel geen ervaring hiermee, maar hij is toch al niet meer te gebruiken, dus op hoop van zegen.
Ik laat wel weten of het wel of niet gelukt is.

Nogmaals dank
Vr.gr. George

Laatst bewerkt:
Eindelijk kan ik melden dat het probleem is opgelost,
Het probleem zat in een kabel van het beeldscherm, waar een breuk inzat, en het probleem met datum en tijd, was opgelost na een nieuwe windows installatie.
Ik wil allen hartelijk danken voor de reacties.
George

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan