Zwart beeld bij opstarten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baukje77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo!

Ik was updates van windows aan het installeren en ging er vanuit dat dat klaar was en herstartte de pc.
Mijn pc start nu niet meer op met windows. Ik krijg een zwart scherm met de opties:
- veilige modus
- veilige modus met netwerk
- veilige modus met opdrachtenprompt... enz.

Als ik een van deze opties kies, kom ik steeds weer terug bij datzelfde zwarte scherm, behalve als ik kies 'veilige modus' en daarna de optie die maar heel even in beeld is:
'press esc to cancel loading SPTD.sys'
Ik heb,nadat helemaal niks werkte maar een keer op esc gedrukt en toen kwam ik wel in de veilige modus terecht!

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik kreeg voor ik de windows updates installeerde wel veel meldingen van Norton antivirus dat ie verschillende malen een 'trojan horse' gedetecteerd had, die ik steeds handmatig moest verwijderen.

Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
Bij voorbaat dank!!!!

Ga dan eens naar www.malwarebytes.com

En download de Free version.
Staat die er op,laat hem dan draaien.

En anders herstel 1of 2 dagen terug.

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd, heeft niet geholpen helaas... ook een systeem herstel heeft niet morgen baten...
Kan iemand me zeggen wat ik nu het beste kan doen? (ben echt een leek op dit gebied... excuses)
Alvast bedankt!

Ga eens naar Start- config-prestaties systeem-hardware.
dan je beeldschermadapter verwijderen.
Dan opnieuw opstarten.

Had je er een nieuwe Xp opgezet?
Formatteren,en nieuwe opzetten.

Laatst bewerkt:
Ik ben er inmiddels achter dat het een virus is. Inmiddels krijg ik geeneen programma meer geopend. virusscanner werkt ook niet meer, zo gauw ik die op wil starten krijg ik weer een waarschuwing dat dat niet mogelijk is omdat ik spyware/virus op mijn pc heb.
Er staat niets belangrijks op mijn pc en zou graag alles opnieuw installeren. Hoe moet ik dat doen?
Alvast bedankt!

neem de win 98 opstartdiskette.
kies Fdisk.
Partitie verwijderen.
Partitie maken en activeren.
Daarna Format,met CD.

Laatst bewerkt:
Ehm... dat gaat me ff te snel...Ik heb geen idee wat u hiermee bedoeld... sorry ben echt een leek op dit gebied!

Oke.
Heb jij een Windows 98 opstart diskette, en drive,op je Pc?

Op die diskette staat Fdisk dan op(find disk)

Dan druk je op 4.is kijken of er partities op HD staan.

Ja,dus, dan doe je 3 drukken,, partitie verwijderen.
dan druk je 1,partitie maken,en activeren.

dan zal de nieuwe XP hem formateren,en installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan