zwart beeld + herstart XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronster

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2003
Goeidenmiddag!..

Gister zou mijn vriendin de computer opstarten, nadat ze in het gebruikersmenu (windows xp) terecht was gekomen kreeg ze ineens een zwart beeld en herstarte de computer zich!.\

wat nu het geval is:
Alles maar dan ook alles is verwijderd 2 hd's 4 partities niks meer van over!.. zodra ik met cdrom opstart krijg ik de melding dat er geen vaste schijven aanwezig zijn..
Fdisk geprobeerd uit te voeren, krijg ik melding dat het niet wordt ondersteund of zoiets!..
Format c: doet ook niks!..

Zijn mijn hardeschijven nu gecrached? en moet iknu nieuwe aanschaffen!..?

mvg
Ronnie Visser

Als eerste moeten de schijven wel in het Bios herkent worden. Anders kun je geen format of fdisk doen. Je zegt al dat er geen harde schijven aanwezig zijn (volgens windows)

Dus ga naar je bios en laat daar je schijven herkennen. Bij sommige biossen moet je zelf "save en exit"aanklikken. Als ze herkent zijn heb je grote kans dat alles het gewoon weer doet.

Laatst bewerkt:
welk stukje moet ik dan veranderen.. ben gister al aan het *****n geweest!.. heb ik denk het verkeerde gedaan!....

Haal de kabels es los vand e HD('s) en druk ze weer stevig vast. Nu pc weer opstarten en kijken of ze het weer doen.

Twee HDD's gelijk tijdig kapot lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Hang de hdd evt in een andere pc om ze te controleren

Ik zoek het probleem eerder in de ide kabel of controller

De voeding zou ook kunnen.

suc6 speedtouch

Geplaatst door Ronster
welk stukje moet ik dan veranderen.. ben gister al aan het *****n geweest!.. heb ik denk het verkeerde gedaan!....

Als je dit wilt controleren moet je kijken of je "harddisk dectectie" of iets in die geest kan vinden. In 1 van die tabbladen moet je je harde schijven kunnen terugvinden.

Geplaatst door Tanja1968

Als je dit wilt controleren moet je kijken of je "harddisk dectectie" of iets in die geest kan vinden. In 1 van die tabbladen moet je je harde schijven kunnen terugvinden.

primary slave etc?...
daar staat wel auto detect hdd... vindt niks ook bij secundarie niks..... alles staat op 0..

what to do!

Oei, Als je ze op auto laat zoeken zou hij als ze goed aangesloten zijn (kabels, jumpers ect) ze toch moeten vinden.

Ik weet het zo ook even niet hiervandaan. Altijd lastig als je de pc niet voor je hebt.

heb de kabels en alles los gehad en weer aangesloten. jumpers moeten goed zitten want de schijven hebben allebei gewerkt..

het is een heel appart verhaal!...

maja wat nu?

Heb je in het Bios niet iets van Default settings staan? Als je iets verkeerd gedaan hebt in het Bios kun je hier de instellingen terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Dit is mijn laatste poging, want ik heb geen idee meer. Ik hoop dat als dit niet werkt dat een ander nog goede ideeen heeft.

Anders wat speedtouch al zei, misschien is het de voeding. Je kunt het ook nog met een andere proberen.

heb ik al een keer of tig terug gezet naar fabrieks instellingen!....

denk dat ik hem maar erges anders moet laten repareren!..

in iedergeval bedankt

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan