Zwart beeld iiyama Prolite E481S bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scobster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hoi allemaal,
ik heb het volgende probleem.
Ik heb een iiyama Prolite E481S van iemand overgenomen maar nu start hij telkens met een zwart scherm op.
Alleen als ik m tig aan en uit druk wil ie een keer aan gaan.
enig idee waar dit in kan zitten?

Hulp geboden AUB.....:o

Hej,

1- HARDWAREFOUT» Ja zo'n scherm is niet echt stevig. Het zou kunnen zijn dat er een breukje in de elektronica zit. Dit was bij mij het geval, ik heb het gesoldeerd en nu werkt hij weer prima. Als je het echt irritant vindt, schroef het scherm open en beweeg wat met draadjes (als het scherm zwart is) en kijk of je beeld terugkrijgt.

2- SOFTWAREFOUT » Het zou ook een softwarefout kunnen zijn, doordat jouw computer jouw scherm niet ineens kan accepteren of fouten heeft met andere besturingsprogramma's.

Maar ik denk dat het gewoon een hardwarefout is... probeer maar...

Verkeerde drivers of instellingen voor je monitor. (denk aan verkeerde resolutie of refresh rate, deze is meestal 60 Hz voor een LCD)
Wat voor monitor had je hiervoor aan je pc?

Hej

Ik heb een CAT lcd televisie (cts 2610) via VGA aan mijn Nvidia 6600GT hangen. Deze wordt standaard als plug en play geïnstalleerd.
Als ik opstart met 2 schermen, doet alleen mijn crt het maar (na windows laden). Als ik daarna mijn crt eruit haal en mijn lcdscherm daar voor in de plaats zet, doet mijn lcd het perfect.
Volgens mij ligt het aan nvidia, want zoals ik hierboven al vermelde, via mijn onboardkaart werkt mijn lcdtv perfect onder de plug and play drivers.
Wat ik wel zag, is dat mijn 6600GT enige drivers mist voor mijn videocontroller. Die kan ik ook nergens vinden. Misschien dat het daar aan ligt? En waar zou ik die drivers kunnen downloaden? Op nvidia.com kan ik ze niet vinden...

Ten eerste, er was iets fout gegaan, ik reageer op een vraag die voor iemand anders bedoeld is:o:p, maar ik kamp wel met hetzelfde probleem. Ik heb al gekeken op nvidia, nieuwste drivers geïnstalleerd, maar geen reactie. Hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Ik heb net voor de gein even mijn videokaart geüninstaleerd en toen werkte mijn scherm ineens wel. Daarna ging dat ding zich opnieuw installeren en toen wast weer over, toen viel het scherm ineens weg.

ehm, ff aanpassing op vorige bericht van mij:
Ik zie dat mijn lcdscherm bij nvidia als digitaal wordt beschouwd. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg hem niet op analoog. Weet iemand toevallig hoe ik bij Nview van Nvidia, alle twee de beelden op analoog kan krijgen??? Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt...omdat mijn lcd gewoon analoog is...

Hej,

1- HARDWAREFOUT» Ja zo'n scherm is niet echt stevig. Het zou kunnen zijn dat er een breukje in de elektronica zit. Dit was bij mij het geval, ik heb het gesoldeerd en nu werkt hij weer prima. Als je het echt irritant vindt, schroef het scherm open en beweeg wat met draadjes (als het scherm zwart is) en kijk of je beeld terugkrijgt.

2- SOFTWAREFOUT » Het zou ook een softwarefout kunnen zijn, doordat jouw computer jouw scherm niet ineens kan accepteren of fouten heeft met andere besturingsprogramma's.

Maar ik denk dat het gewoon een hardwarefout is... probeer maar...

ga ik zeker proberen dankjewel voor de reaktie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan