Zwart beeld na opstartscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter kakpc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kakpc

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo allemaal,

Mijn probleen lijkt sterk op het probleem beschreven in dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-na-opstartscherm-windows-(videokaartprobleem)

Het geval is alleen dat het bij mij plots gebeurde, ik startte mijn pc opnieuw op en toen kwam dus na het opstartscherm en laadscherm de melding 'no signal' en zwart beeld..
Ik probeerde de instructies uit dat andere topic op te volgen, maar op de één of andere manier doet F8 niks bij mij.. F2 en F11 werken wel.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Mvg

Welkom op HElpmij.nl !
Voor het volgende oppassen met statische elektriciteit !!
Geen fleece-trui, geen hond/kat.
Met blote arm op ongelakt deel van de kast blijven leunen.
Netspanning eraf.

Maak je pc eens open, en haal 1 voor 1 alles los, en weer vast.
Stekkers, geheugen, cpu, harddisk, cd-rom.
Daarna alles weer in elkaar en proberen op te starten.

Bedankt voor de snelle reactie!
Alle stekkers eruit en erin had ik al gedaan, en de onderdelen nu ook.. Helaas heeft dit niks opgeleverd, hoewel ik ook niet verwachtte dat het hier aan lag.

Soms is dit probleem de oorzaak van losse kontakten. Alles loshalen en weer terug zetten is dan een oplossing.

Losse kaarten ook gehad?
CPU?

Zie je nog tekst op je scherm als je opstart?
Zo ja, probeer eens 1x te starten in veilige modus.
Als dat lukt, dan na het starten weer geheel afsluiten.
Start de pc daarna normaal?

Ja bij het opstarten zelf heb ik dus wel beeld, eerst gewoon de gegevens dat ie alles detecteert, met de mogelijkheid ook het bios in te gaan of het boot menu.
Daarna dat laadbalkje met het windowslogo erboven.. en dan als ie naar het inlogscherm gaat wordt het scherm dus zwart.

"opstarten in veilig modus"
Dit probeerde ik, alleen als ik naar dat keuze menu gaat staat er gebruik de pijltjestoetsen om een optie te selecteren (waar 1 van de opties dus is opstarten in veilige modus); maar in dat menu werkt mijn toetsenbord niet en dan na 30 seconden start ie hem automatisch weer normaal op!

Ik hoop dat ik niet te lastig ben :confused:

Zoiets heb ik ook gehad,

Het klinkt misschien raar, maar heb je een toetsenboord met USB aansluiting, of kabel? (of draadloos)

Dat klopt ja, heb een toetsenbord met USB aansluiting

opstarten en dan zwart scherm

opstarten in veilige modus F8 toets
systeem terug zetten naar oude datum.
opnieuw weer opstarten.
hoop dat dit lukt!!

Heel aardig dat je probeert te helpen, alleen neem dan ook even de moeite om mijn posts goed te lezen.. In de eerste post staat al dat F8 niet werkt.

Het probleem is overigens opgelost, bedankt allen.

opstarten in veilige modus F8 toets
systeem terug zetten naar oude datum.
opnieuw weer opstarten.
hoop dat dit lukt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan