Zwart beeld?! "No Signal"

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Sinds een week had ik een probleem met mijn pc. Telkens als ik een half uur aan het gamen was werd het beeldscherm voor ongeveer vijf seconden zwart, en daarna weer voor een paar seconden gewoon, daarna weer zwart enzovoort.
Toen heb ik mijn pc helemaal uit elkaar gehaald, omdat al het stof uit mijn pc te halen. Ik dacht namelijk dat het wel eens aan de warmte kon liggen. Na mijn pc helemaal schoon te hebben gemaakt en weer in elkaar gezet te hebben, wilde ik mijn pc weer opstarten. Toen ik de pc aanzette ging de pc gewoon werken, maar kreeg ik geen beeld. Het lampje van mijn TFT-scherm werd eventjes groen als ik het scherm aanzette, maar daarna kreeg ik de melding "No Signal". Bovendien als ik de pc aanzet, klinkt het niet echt alsof hij opstart. De fans draaien wel maar voor de rest hoor ik niets, geen CPU of HD ofzo.

Heeft iemand een idee waardoor dit probleem kan worden veroorzaakt?

meestal een probleem met je mobo

aan je videokaart kan zoals jij zegt in ieder gevanl dan niet liggen tenzij je onboard gebruikt

maar daar weet ik niet veel van

Zou ook best wel een seen probleem met de voeding kunnen zijn, gezien de andere symptomen die je ook hebt.

Geef eens even wat meer informatie over het systeem!

Mijn specs zijn:
AMD Athlon 64 3200+
Asrock 939DUAL-SATA2
2X 512MB SD-RAM Kingston
120GB Maxtor S-ATA
Asus X700 Pro 256MB, PCI-E
OCZ ModStream 520 Watt

Mij lijkt het ook geen probleem met de voeding, aangezien al mijn fans en dvd speler het wel doen. Ook de fans van CPU en grafische kaart doen het gewoon. En een te klein vermogen lijkt me ook niet, aangezien ik 520 watt voeding heb.

Bovendien als ik de pc aanzet, klinkt het niet echt alsof hij opstart. De fans draaien wel maar voor de rest hoor ik niets, geen CPU of HD ofzo.

Ik dacht aan je voeding omdat je ook bovenstaande meldde.

Heb je de mogelijkheid om een andere videokaart te proberen?

Ik moet daar nog ff naar opzoek. Ik heb het voordeel dat ik ook AGP videokaarten in mijn mobo kan zetten, dus dat ga ik zsm proberen.

Mijn standaardriedel bij dit soort problemen.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan