zwart beeld op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,

Ik heb hier een laptop waarvan het beeld het niet doet , wel soms een flikkerend beeld en dan weer zwart .
Op een externe monitor heb ik wel beeld . Wat is hier mis ? Of wat kan er mis zijn ?

Mvg.
Hans

Het is een emachines 725 , dat is geloof ik van acer.

Hans

Hallo,

Je videokaart is niet kapot... Ik denk eerder de inverter die kapot, omdat je wel beeld op een externe monitor hebt.

Dus even na een pc winkel gaan en vragen wat dat kost om je inverter te laten maken.

Hallo

Reeds eerder aangehaald ...

Met deze symptomen , kan het de invertor , of de backlightlamp defekt zijn.

De lamp zelf sneuveld zelden.

Hier te koop :

http://www.benl.ebay.be/itm/LCD-Inv...formatique_Reseaux_Autres&hash=item5898ca1bd9

"Kan het niet een los zittend draadje zijn , " ---> de connectoren zitten goed vast , hoogst waarschijnlijk niet.

Het detektieschakelaartje of het deksel open/closed is kan het ook nog zijn. (indien gemonteerd , anders gebeurt deze detektie d.m.v. magneetje , en kan deze schakelaar niet defekt zijn)

Om de invertor zelf te testen , sluit ik persoonlijk een werkende backlightlamp aan op de uitgang van de invertor.

Naar aanleiding van het soort vragen die je stelt , lijkt het mij veiliger voor u , om dit alles te laten controleren.

Een lokale p.c. winkel , die naam waardig , zal zo goed als zeker niets aanrekenen voor diagnose , op voorwaarde dat je deze dan laat herstellen.

Zekerheid , en alles controleren , kost +/- 5 min als je weet met wat je bezig bent ....

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan