zwart beeld op monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

apaches

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
hallo, ik heb misschien een domme vraag aan jullie: sinds 1 jaar heb ik een nieuwe computer (targa) ta/83349, 80 mb, 1,7 mhz met windows xp.De laatste weken ging hij rare dingen doen, bv. steeds vaker zelf resetten, ander bureaubladen, tijdens bestanden bijwerken opnieuw resetten. Tenslotte alleen nog maar zwart beeld op monitor; bij starten vindt hij nog cd-rom en brander en dan blijft hij steken (monitor is niet defect,heb nu de oude computer aangesloten op monitor). led-lampjes branden op kaart en koeler werkt. Wie kan mij uit deze enpasse helpen. Bij voorbaat dank voor jullie (hopenlijk vele en juiste excacte) oplossingen. m.v.g.

Lijkt mij louter softwarematig, en ik vrees ervoor dat je je windows opnieuw zal moeten installeren.

Zelf resetten komt door een foutmelding in een programma, dit kun je voorkomen door met je rechtermuisknop op deze computer te klikken, daarna eigenschappen kiezen, tabblad geavanceerd, bij opstart en herstelinstellingen klikken op instellingen en het vinkje weghalen bij computer automatisch opnieuw opstarten.
Hierdoor krijg je bij problemen te zien wat de foutmelding is.

Daarnaast is enige onderhoud aan de computer ook wel aan te bevelen, regelmatig defragmenteren en harde schijf op fouten controleren.

Tevens regelmatig op spyware controleren middels Adware 6.0 of Spybot Search & Destroy.

Goede firewall en virusscanner installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan