zwart beeld, pc start wel goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

veerle01

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Door wat liggen te rommelen met verschillendeharde schijven (3 stuks) heb ik nu ineens zwart beeld, pc start wel netjes op, monitor lampje gaat ook op groen, fan van videokaart draait niet meer,
andere erin gestopt, hier draait Fan wel van, maar nog steeds geen beeld, wat kan dit nu weer zijn

Wellicht eens proberen een ram geheugen kaartje eruit halen en kijken wat hij doet. Heb je alle drivers. Of leen even een monitor om te testen, van buur kennis of vriend. Het kan aan de videokaart liggen aan de monitor of aan de kabel van de PC naar de monitor. De meeste videokaarten hebben 2 uitgangen beide getest. ? Brakke voeding?

heb ik idd al getest, kan eens ram geheugen eruit halen, maar ben toch bang voor de voeding

Oh dat is niet goed. Krijg je nog piepjes, of beepjes.
Kennelijk een ernstige hardwarefout. Defecte voeding, defect moederbord, defect geheugen, werk voor een reparatie winkel. :(

geen biepjes, pc start gewoon op zonder beeld, pc wordt ook gezien in netwerk

nee nog niet, kan ik proberen, maar als de pc uitstaat is het lampje oranje, als pc aangaat wordt lampje groen, dus de monitot ontvangt wel iets van pc.
maar zal straks proberen

dankjewel voor je antwoord, maar lampje wordt groen als ik de pc aanzet, dus signaal krijgt. dit werkt wel.
dus denkelijk videokaart of voeding

Ja dat denk ik ook wordt even naar de winkel gaan voor doormeten en vernieuwing. Succes.

gelukkig pc doet het weer, alles eens los gemaakt en weer erin gestopt.

dankjullie voor de antwoorden

Oke netjes nu. Zet je de vraag als opgelost in bericht 1 kun je dat doen. Bedankt voor de terug koppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan