zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

nordie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
hallo,
na het opstarten en laden van windows xp proff krijg ik enkel nog een een zwart beeld.
mijn scherm is niet defect ,want daar werk ik nu op.
als ook als ik blind met de muis,die niet zichtbaar is,beweeg en klik lukt het me soms om de programma's verder op te starten,hoor dan geluid maar geen beeld.
Zou dit kunnen zijn omdat mijn zoon geprobeerd heeft om beelden via de computer door te zenden naar de tv?
Hij heeft in de instellingen van start/instellingen/configuratiescherm/beeldscherm/instelling iets verranderd. Heb ook tv aangesloten maar daar ook hetzelfde zwart beeld.
Hopelijk weet hier iemand raad voor dit probleem.
Dank bij voorbaat.

Waarschijnlijk heeft je zoon, de tweede uitgang van de videokaart als standaard gezet (dit is ook de tv uitgang) en geeft daar nu het beeld op, of hij heeft de monitor aangesloten op de tweede uitgang terwijl de eerste actief is.
Bij de meeste videokaarten is het in elk geval zo, dat als je op de tweede uitgang niets aansluit de eerste (primaire) uitgang automatisch de actieve wordt.
Kijk dus eerst na of je monitor in de 'eerste uitgang' zit en of er op de tweede uitgang geen kabel aangesloten zit.
Mocht dat goed zijn, kan je proberen via veilige modus, te kijken of de eerste uitgang ook daadwereklijk als actieve uitgang staat (eigenschappen van je beeldscherm)

Heb de monitor al op verschillende uitgangen geprobeerd als ook op de tv telkens hetzelfde zwart beeld,okk als ik in veilige modus opstart blijf het beeld na het laden vam windows zwart

heb ook al geprobeerd een systheemherstel te doen,maar lukt me niet,moet dit dan ook blind doen met het toetsenbord want mijn scherm is zwart,alsook in veilige modus.

Laatst bewerkt:
Start eens opnieuw op en druk langdurig op F8.
Kies dan voor opstarten in VGA-modus.
Misschien dat dat helpt.

nee lukt ook niet,heb op f8 alles al geprobeerd,telkens een zwart beeld

Het lijkt dus mis te gaan op het moment dat de driver geladen wordt (op het moment na het startscherm) dan zou eigenlijk de VGA modus moeten werken.
Je zou kunnen proberen bij het opstarten nogmaals voor f8 te kiezen en dan 'stuurprogramma's selectief laden', tijdens dit selectief laden sla je de apparaatstuurprogramma's (video) over, wellicht krijg je dan beeld en kan je zien wat er fout staat.

op f8 staat stuurprogrammas selectief laden er niet bij bij mij.

vermits mijn pc opstart tot na het laden van windows xp en dan zwart word kan ik in het f8 menu,staat drie keer een keus om in veilige modus op te starten en dan nog enkele andere zoals vga modus,foutmelding, en nog enkele andere maar weet niet juis dewelke.
heb ze allemaal al geprobeerd.Vermits ik nu op een reserve pc bezig ben moet ik om te kijken wat er nog staat in het f8 menu de kapotte terug aansluiten als je dat wil kijk ik wel ff

Probeer het eens zou ik zeggen en druk dan na de start piep herhaaldelijk op F8 en kies in dit menu nog eens voor laatst recente instellingen of vga mode.
Ik hoor het nog

heb in f8 menu voor vga modus gekozen,windows werd geladen en daarna gewoon weer zwart scherm.
Heb pc toen met de hand uitgezet en terug opgestart om in het f8 menu voor de laatste bekende en juiste configuratie te kiezen maar ben er niet meer in geraakt,of wel bleef mijn beeld staan bij de rollende letters of te wel sprong het naar bios

Kijk eens achter je pc of je daar meerdere aansluitingen hebt voor je monitor.
Mischien dat je er 2 hebt een horizontaal en een verticaal zo ja druk de stekker eens in die andere.
Anders zou ik het zo ff niet meer weten.
Heb je de pc mischien open gehad?

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat er iets mis is met de videokaart.
Heb je de mogelijkheid om de kaart in een andere pc uit te proberen?

heb op mijn beeldkaart nog een dvi stekker met een tussenstuk op waar de beeldschermstekker ook op past en een tv out.
op die dvi met tussenstuk heb ik al geprobeerd maar lukte ook niet.
zou het probleem met mijn beeldkaart liggen misschien?

kan hem misschien in mijn oude pc steken maar weet niet of die compitabel is,is met het moederbord,maar zal morgen eens proberen

Na alles zo'n beetje geprobeerd te hebben lijkt het er wel op.
Ik weet niet of je weleens een pc open hebt gehad anders kun je het proberen met een eventueel ander kaartje wat je mischien nog hebt liggen.

heb deze ouwe al eens opengehad voor een beeldkaart te steken vroeger,misschien moet ik die er eens insteken.
maar indien deze kapot is ,kan ik dan windows zien opladen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan