Zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Gisteravond heb ik de pc nog gebruikt, heb er niks speciaals mee gedaan.
Ik heb alleen Office gebruikt en toen ik hem net weer aan wilde doen deed het scherm het niet meer :confused: Ik heb alle draden nog eens goed aangedrukt maar niets helpt.
De pc start wel op en het ledlichtje staat ook aan, maar het scherm blijft zwart.
In welke richting moet ik de oplossing zoeken? :( Als hij 'dood' zou zijn dan zou het lampje toch niet moeten branden of maakt dat niets uit?

Heb je al een ander scherm op uit geprobeerd,

humpe zei:
Heb je al een ander scherm op uit geprobeerd,

even duidelijker :cool:

Probeer het met een andere scherm, sluit hem aan op je videokaart. Is je beeld nog steeds zwart dan is je videokaart kapot zo niet dan is je ''echte'' scherm kapot..

Ik heb hetzelfde probleem... andere videokaart en andere monitor geprobeerd, heeft niet geholpen.
Bios leeggemaakt, bios battterij vervangen.

Alles van het mobo gehaald en teruggezet o.a. CPU, geheugen.

Powerledje gaat aan, disk begint te draaien maar geen beeld. Ook geen piepjes van het systeem. Uitzetten gaat alleen als je de powerknop langer als 5 sec. inhoudt.

Iemand een idee ?

CompuTrix zei:
Ik heb hetzelfde probleem... andere videokaart en andere monitor geprobeerd, heeft niet geholpen.
Bios leeggemaakt, bios battterij vervangen.

Alles van het mobo gehaald en teruggezet o.a. CPU, geheugen.

Powerledje gaat aan, disk begint te draaien maar geen beeld. Ook geen piepjes van het systeem. Uitzetten gaat alleen als je de powerknop langer als 5 sec. inhoudt.

Iemand een idee ?

Misschien beter een eigen topic te starten.

Indien je meerdere geheugen modules hebt, met 1 proberen, en eventueel wisselen.

Helaas, heb maar 1 module. Volgens mij zou het mobo ook gaan piepen als het geheugen niet goed zou zijn.

CompuTrix zei:
Helaas, heb maar 1 module. Volgens mij zou het mobo ook gaan piepen als het geheugen niet goed zou zijn.

Als deze echt is overleden, piept je pc niet, ( haal hem er eens uit, piept je pc dan wel? )
dan lijkt het net of alles het doet, maar er staat gewoon overal spanning op, meer niet.

Indien de batterij is overleden, heb je soms hetzelfde effect.

Inderdaad, wel spanning maar voor de rest deed ie helemaal niets meer... batterij had ik al vervangen.

Mijn ASUS K8N-E mobo is dus plotseling overleden :(
maar gelukkig valt ie nog binnen de 3 jaar garantie :thumb:

LP bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan