Zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Source

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Bump: Hallo, ik heb ook een probleem met RA2 als ik het spel wilt opstarten word het beeld helemaal zwart en zie je niks meer. Je hoort nog wel geluid alleen je ziet niks. Ik heb al 2 keer opnieuw geinstaleerd en heb nog steeds geen goed resultaat.

Kan iemand me helpen ?

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans topic

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het niet netjes is om in te breken in andermans topic
O, sorry voor het ongemak, ik dacht dat ik het juist mocht doen, anders zouden er weer te veel topics van komen. :)

Iedergeval kan iemand me helpen ?

Begin eens bij het begin:

- welke Windows draai je?
- je hebt een legale versie van de game (met boekje waarop het serienummer staat)?

Begin eens bij het begin:

- welke Windows draai je?
- je hebt een legale versie van de game (met boekje waarop het serienummer staat)?

- XP ( ik denk SP2 )
- Ik heb een legale versie, met legale serienummer.

P.S: Ik heb nog niet heel erg veel verstand van computers ( ben middelbaar scholier ) dus het liefst in TeleTubbie taal uitleggen :D

Ok,

RA2 is niet geschreven voor ME / XP / 2000 en zeer zeker niet voor Vista.
Echter, onder XP kun je 'm perfect draaiend krijgen.

Installeer 'm en klik vervolgens (op het buroblad) rechts op het icoontje van RA2. Kies daar in de compatibiliteitsmodus voor Windows 95. Bewaar de instellingen en sluit het icoonmenu af.

Start RA2 en wacht tot het openingscherm in beeld komt. Druk ctrl-alt-del en sluit RA2 in het taakmenu. Een eventueel foutenrapport naar Microsoft verstuur je NIET.

Start nogmaals RA2 en wacht (vrij lang!) rustig af. Het spel zal nu normaal starten.

Ik ga er met bovenstaande tips vanuit dat het echt een legale versie is.
Als je voor de eerste keer beeld hebt, ga dan direct naar een online game en laat RA2 zichzelf updaten met de patch die daar wordt voorgesteld.

Laatst bewerkt:
B.t.w., even uit nieuwsgierigheid:

hoe ben jij in contact gekomen met RA2? Als jij een middelbare scholier bent, dan was jij ten tijde van de release van RA2 nog in de sesamstraat fase v.w.b. computergames. De game is grafisch voor de "moderne" jeugd nu niet direct een lokkertje, m.a.w. alleen de RA2 die-hards uit de begindagen van RA2 zullen de game wellicht nog echt kunnen waarderen, wat jongere gamers zullen zich wellicht veel beter thuis voelen bij Generals en / of de in de zomer verschenen RA3. Deze laatste is qua spelstructuur nog het meest lijkend op de oude RA2. Generals heeft het bij de "grote massa" niet echt gered, vandaar ook dat EA RA3 heeft uitgebracht.

Wil je echt naar de basisdagen van RA2 dan zou je voor de grap eens een keer Dune moeten downloaden. DAT was de moeder (vader) van alle Red Alert games.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp Pasja maar het is nog steeds niet gelukt met RA2, mischien met Windows 2000 openen, ik zag wel even beeld toen ik met 95 opende op het eind toen ik het aflsuiten maar dan loopt het vast :confused:

Dus zal ik met Windows 98/2000 proberen te openen ?

Ik heb het met 98, 2000, enz geopend en het lukt nog steeds niet. Kan iemand astjeblieft me helpen. :(

Dan moet ik denk ik even passen. Je hebt wel alle drivers v.w.b. de grafische kaart goed werken? Geen uitroeptekens en of cirkels in apparaatbeheer?

Dan moet ik denk ik even passen. Je hebt wel alle drivers v.w.b. de grafische kaart goed werken? Geen uitroeptekens en of cirkels in apparaatbeheer?
Hoe kan je dat zien ? :o

Edit: Heb je Msn, Yahoo, messenger ? Dan kan je me mischien via dat helpen ?

Laatst bewerkt:
Ook al een nieuwe install geprobeerd (optie 1)?

Laatste wat ik kan bedenken is nogal drastisch, maar als je meer Win95/98 spellen wilt spelen kun je dit misschien overwegen:
VirtualPC (gratis) installeren, ergens een Win98 "aanschaffen" en die in VP installeren. Dan RA in je nieuwe OS installeren.

(Ik heb heel veel Win95-98 spellen en die kan ik nu bijna allemaal prima draaien op mijn XP laptoppie)

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx

Ook al een nieuwe install geprobeerd (optie 1)?

Laatste wat ik kan bedenken is nogal drastisch, maar als je meer Win95/98 spellen wilt spelen kun je dit misschien overwegen:
VirtualPC (gratis) installeren, ergens een Win98 "aanschaffen" en die in VP installeren. Dan RA in je nieuwe OS installeren.

(Ik heb heel veel Win95-98 spellen en die kan ik nu bijna allemaal prima draaien op mijn XP laptoppie)

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx
Euuhh watte ? Kunt u het beter uitleggen ? :shocked:

Dat kan ik wel, maar op de MS site gebeurt dat vast veel beter, dus gewoon daar doorlezen - scheelt mij een hoop typewerk.

In 't kort: via VPC kun je een andere Windows "binnen" je XP draaien. Dus normaal gesproken draai ik op XP, maar als ik een van mijn oude spellen wil spelen start ik via XP mijn VPC en ga dan over op Win98. Wil ik weer terug naar XP (om bv. even mijn mail te checken) dan kun je heel makkelijk wisselen - en ook weer terug naar Win98 om verder te spelen.

Overigens nog geen antwoord gekregen op mijn vorige vraag: setup in comp. modus al gdaan? Dat zou nl het simpelste zijn.

Lees die MS-site (zie mijn link in post 14) dan eerst eens echt goed door, want daar staat alles keurig beschreven en dat ga ik hier beslist niet allemaal overtypen/kopiëren

Verder vroeg ik al diverse keren of je de setup in comp. modus al geprobeerd hebt en daar geef je maar geen antwoord op. Dat motiveert mij ook niet echt om nog te reageren.
Ook nogmaals: als dit lukt dan is dit verreweg de simpelste oplossing.
Als dit niet lukt, overweeg dan VirtualPC

Nog even op een rijtje dan:

Download en installeer VirtualPC (liefst 2007 en als dat niet lukt evt. 2004)
Pc opnieuw opstarten, open je VPC en geef aan dat je er een nieuw besturingssysteem in wilt installeren.
Stop een opstartbare Windows98-CD in je DVD/CD station en installeer Win98. Dit is erg makkelijk, want je hoeft niks te partitioneren of formatteren.
Open via VPC je nieuwe Win98, en installeer daar de RA2 in.

En voor alle duidelijkheid: je oude XP blijft gewoon op je PC staan, je kunt alleen via VPC in je Win98 komen, dus het is geen dual-boot.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp nanette sorry dat ik niet op die andere antwoord heb gegeven, ik heb er niet echt verstand van en het lukt me niet :( Iedergeval ik geef het een beetje op ( laf van me mischien ) ik zoek wel naar andere leuke games voor de PC :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan